Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zichzelf blokkerende profielen en e-mailadressen

Pagina: 1
Acties:

• dexxa007
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-11 20:50
Beste mensen van het GOT forum,

Ik en mijn vriendin zitten met een groot probleem. Het zit namelijk zo:
Mijn vriendin heeft op haar computer herhaaldelijk last van internetprofielen en emailadressen die zonder reden gewoon verdwijnen...

Het gedoe met haar email adres is nog het meest vreemde. Bijna elke dag moet ze een nieuw hotmail adres (en ook nieuwe msn-lijst dus) aanmaken. En dan na ongeveer een dag of twee, dan gaat haar msn ineens heel vreemd doen (knipperen, geblokkeerde personen weer terugzetten enzo), en dan ineens wordt ze uitgelogd. Als ze weer opnieuw probeert in te loggen, is haar e-mail adres opeens niet meer geldig. Hij geeft dan aan dat het Live ID niet bestaat.

Het andere probleem, waarschijnlijk in hetzelfde straatje. Als ze namelijk een profiel heeft aangemaakt ergens (denk aan Hyves, Sugababes, Netlog enzo), dan wordt dit profiel meestal na een paar dagen weer mysterieus verwijdert. Heel frustrerend, aangezien ze helemaal niks verkeerds doet.

Het lijkt mij dat hier sprake is van een of ander virus ofzo, maar ze heeft momenteel een virusscanner die niks aangeeft. (ze heeft volgens mij iets als NOD virusscanner ofzo)
Heeft iemand misschien een idee wat ik hieraan kan doen. Ik had zelf al in gedachte om misschien ZoneAlarm erop te zetten, maar ik begin me af te vragen of dat wel nut heeft. Het lijkt wel alsof ze steeds wordt gehackt, maar dat lijkt me vrij nutteloos, aangezien ze geen belangrijke info heeft op haar email.

Hebben jullie tips wat ik in godsnaam kan doen?? :?
Ze moet toch gewoon een hotmail adres kunnen maken zonder problemen?

Vriendelijke groet, Richard

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je systeem "compromised" is, is een format&reinstall de enige echt veilige optie. En natuurlijk fatsoenlijke wachtwoorden kiezen (denk aan:kw7H93mSbXJ2^@(#), en de "geheugensteunvraag" beantwoorden met iets als LFWUIEFHISUDHKhdfsjkfhskdjfhweiuh (oftewel iets wat niet te raden is!).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je zou eerder denken dat iemand elke keer met haar gegevens inlogt. Heeft ze misschien elke keer hetzelfde wachtwoord? Dezelfde geheime vraag?
Dat lijkt me echt het enige. Want ik kan me niet voorstellen dat er een virus of spyware is die dit soort dingen in de gaten gaat houden. Tenzij er ergens een sniffer geinstalleerd staat. In dat geval, gebruik tijdelijk een andere pc om het uit te sluiten, of scan de zooi heel goed en doe evt een herinstallatie.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Google eens naar keylogger ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dexxa007 schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:40:
Hebben jullie tips wat ik in godsnaam kan doen?? :?
Ja, stoppen met die computer gebruiken tot er een complete schone herinstallatie is gedaan. En er daarna een goede beveiliging opzetten. Nu nog Zonealarm installeren is niet zinvol meer. Backuppen, uithuilen, opnieuw beginnnen en je vriendin heel erg goed instrueren om nooit en te nimmer attachments van anderen te accepteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Moet je het topic niet sluiten ;) :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• guanothan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2022
Complete herinstallatie lijkt me ook verstandig. Je vriendin zou op een andere pc een account kunnen proberen aan te maken om te kijken of het gaat om en keylogger of iets dergelijks.
Pagina: 1