Externe HD opent niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06-2025
Hallo,

Ik heb een pc van de aldi met daar bovenin een docking voor de daarbij horende externe HD.
Maar als ik deze erin doe als de pc al aan staat kan ik hem niet openen. Hij staat dan namelijk niet bij Deze computer of bij schijfbeheer. Hij heeft dit wel altijd gedaan.

Maar als ik de computer opnieuw opstart dan ziet hij hem wel weer. Ik kan de HD ook via usb aansluiten en dan wordt ie wel gelijk herkent. Via de docking zit hij aangesloten via S-ATA.

Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik iets in de bios veranderen?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Draai je Windows 3.11? Die heeft nog geen S-ATA ondersteuning.

Download my music on SoundCloud

• Sjoerdb.
Nee ik draai Windows XP.
Andere HD is ook S-ATA en die werkt ook gewoon.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maakt het uit wanneer je in device manager bij je harddisks opgeeft het systeem te laten zoeken naar nieuwe apparaten? (in device manager met je rechtermuisknop op harddisks -> scan)

Wanneer je een Intel chipset hebt, heb je toevallig een AHCI instelling veranderd in de BIOS? En, wanneer je dan een Intel chipset hebt, heb je die Matrix manager draaien?

Met 'een pc van de aldi' kunnen we niet zo veel, het zou fijn zijn wat meer te weten. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Laurent op 22-09-2008 20:19 ]

• Sjoerdb.
Ik heb het al gevonden en hij doet het gewoon weer.
Ik heb nog ff wat gegoogled en je moet iets van een driver hebben om te hot-pluggen.
Dus eventjes opgezocht en gekeken op de cd-rom die bij de pc is geleverd en het een en ander geprobeerd. En nu doet hij het.

Bedankt

Edit:

Heb nu wel weer een ander probleempje gekregen.
Hij geeft nu ook de Interne HD weer bij 'hardware veilig verwijderen'. Kan ik dit op een of andere manier uit de lijst verwijderen?

Ik heb het al is eerder gehad met verwisselbare schijven ( G, H en I ofzo) die nergens voor waren en die heb ik gewoon uitgeschakeld. Maar dat gaat nu dus niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjoerdb. op 22-09-2008 20:24 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het lijkt er op dat je de drivers van de S-ATA controller niet of niet juist gesinstalleerd had. S-ATA ondersteund namelijk out-of-the-box hotswap of hutpluggen van hardeschijven. De interne hardeschijf is ook een S-ATA hardeschijf zoals je zelf al aangaf, dat is dan ook de reden waarom de hardeschijf bij "veilig verwijderen" komt te staan, aangezien deze ook hotswapable is. Dus nee, het is absoluut geen nieuwe probleem. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1