Toon posts:

Computer heel instabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,
ik heb een computer die heel instabiel draait, hij loopt constant vast kan soms windows niet starten krijg disk read errors enzovoort. Ik heb geformateert en windows opnieuw geinstalleerd (meerdere versies) een BIOS update gedaan maar dat helpt ook niet. Hij is eigenlijk al instabiel vanaf het moment dat ik heb heb.
Specs:
Intel Core 2 Duo, E2160
Kingston KVR667D2N5/1G
Western Digital Caviar SE16, 250 GB
Asus P5VD2-VM SE
Cya,
Rik

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je de hangen en opstart-problemen faq hier al gelezen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Ja gelezen, niet alles geprobeerd maar wel dat wat goed kon. Even FYI. computer (geen een onderdeel) is ooit geoverclocked, oja en ik heb er nu Windows vista opzitten.
Cya,
Rik

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 20:13 . Reden: mijn spelling ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem die troubleshooter dan in z'n geheel door als je nog steeds problemen hebt na de tests die je al gedaan hebt. Op die manier kom je erachter waar het probleem precies zit.

Overigens is het op GoT (gelukkig) niet mogelijk een plaatje in je signature te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik gaan doen, ik heb de computer nu niet hier staan (hij is van mijn tante). Bedankt iig voor jullie moeite.
Ik ga wel even mijn sig veranderen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 20:19 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je toch die kant op gaat, kijk eens of je wat reserve onderdelen kunt lenen\regelen.
Dan kun je dingen uitwisselen en zodoende elimineren :).

Regel het vantevoren, zeker als je geen bergen met hardware klaar hebt liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 22-09-2008 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Handig ;) Waar moet ik dan aan denken, hele mobo's of geheugen reepjes (mobo is wat lastiger aan te komen :9 )?
Cya,
Rik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 20:44 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:43:
Handig ;) Waar moet ik dan aan denken, hele mobo's of geheugen reepjes (mobo is wat lastiger aan te komen :9 )?
Cya,
Rik
In principe alles. Nu heb je natuurlijk al eea uitgesloten door de troubleshooter, dus mocht je dingen tegenkomen die waarschijnlijker zijn dan de rest dan zou ik daar eerst naar kijken.

Geheugen zou ik sowieso proberen (maar dat is natuurlijk makkelijk te testen met memtest). Cpu is minder waarschijnlijk dan het mobo. Dus hoe meer hoe beter, het gaat er gewoon om dat je het onderdeel weet te vinden waar het probleem zit.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De hele rataplan. mobo, graka, RAM, PSU...

Maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd kan. Draai testprogs als memtest86+ en HDtune, zodat je die zaken in ieder geval uit kan sluiten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar ik geef hem die tip vantevoren zodat hij wat tijd heeft om eea te verzamelen.
Hoe meer hoe beter, alhoewel niet iedereen een 2e pc ernaast kan zetten.

Ook omdat de pc niet op locatie staat is het slim om vantevoren wat bij elkaar te sprokkelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja gelezen, niet alles geprobeerd
Doe dat dan eerst. Het is hier geen helpdesk, een topic om het wiel opnieuw uit te vinden is nutteloos.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.