Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voedingskabel eruit... pc nog aan, met de volgende methode?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 12:30
Heey jongens,

Ik wil bij een eventuele stroomuitval mijn pc nog laten werken, voor circa 5-10 minuten, om alle belangrijke gegevens op te slaan en dergelijke. Misschien is dat in Nederland onwaarschijnlijk, maar in het buitenland gebeurt dat nogal vaak, waardoor ik veel werk voor niets doe (ik ga vaak op vakantie en neem mijn complete pc mee, veel leuker om op te gamen dan op een laptop :) )

Wat ik dus van plan ben, is om een extra accu/condensator/dergelijks te plaatsen tussen de voeding en het moederbord, waardoor dat opgeladen wordt en een soort van stroom delay opwekt, zodat het een tijd langer mee kan ook zonder voeding.

Dit lijkt mij niet erg simpel, bestaat deze mogelijkheid al en/of zijn er speciale voedingen die dit effect kunnen bereiken? Ik weet niet precies hoe ik het moet formuleren en kan dus niet gericht zoeken. :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij zoekt is een UPS.

[ Voor 50% gewijzigd door TERW_DAN op 22-09-2008 18:38 ]

Verwijderd

Daar heb je UPS'sen voor. Zijn niet zo duur meer tegenwoordig geloof ik...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:38:
Daar heb je UPS'sen voor. Zijn niet zo duur meer tegenwoordig geloof ik...
Mjah, een eenvoudige UPS heb je idd al voor <100 eur. Maar vaak dan wel een B-merk met idem kwaliteit accu's. Bekijk eerst hoeveel je PC gebruikt, en baseer daarop je UPS keuze.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Antwoord hierboven al gegeven.

Met wat simpele zoekwoorden zoals stroomuitval, noodstroom, noodvoeding etc. is dit makkelijk te vinden, voortaan aub eerst zelf doen.

Slotje

Dit topic is gesloten.