Toon posts:

Enorme koelingproblemen met ACER Travelmate 5520

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds een jaar in het bezit van een ACER Travelmate 5520. Ik heb al geruime tijd(In ieder geval meer als 6 maanden) problemen met de koeling. In andere topics ben ik vooral tegengekomen dat mensen de laptop op schoot willen hebben en dat dit dan warm aanvoelt. Of om betere prestaties uit de laptop te halen.

Mijn probleem is het volgende: Bij normaal gebruik wordt de laptop niet te warm. Normaal gebruik is eigenlijk enkel internetten of werken in word/Excel.

Wanneer ik bijvoorbeeld filmpjes via youtube ga kijken, of een film ga kijken via de laptop dan valt de laptop na verloop van tijd gewoon uit. Hij geeft een blauw scherm en start opnieuw op.

Wanneer ik spelletjes ga spelen dan is het nog veel erger. Afhankelijk van het spel valt de laptop uit door oververhitting; 10-30 minuten na beginnen met spelen.

Als test heb ik bijvoorbeeld wel handmatig gekoeld door middel van blazen en dat verlengt de duur van het film kijken en/of spelen van spelletjes.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ik zit zelf te denken aan het kopen van een cooler, alleen weet ik niet of dat voldoende gaat zijn. Ik heb als het goed is ook nog garantie dus kan hem daarnaast nog terug sturen. (Al kan ik hem eigenlijk niet missen).

Mvg,
Stefan

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een HP laptop, toen bleek de koeler volledig verstopt te zijn door stof. Openschroeven en schoonmaken is dus een optie.

[ Voor 24% gewijzigd door LeonM op 22-09-2008 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echter vernomen dat door het zelfstandig open schroeven van je laptop je garantie vervalt en dat is niet helemaal mijn bedoeling.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 11:34
Ik heb ook zulke erge problemen als ik niet eens per maand het koelrib (die vanaf de proc en de chipset afkomt) die heatpipe loopt om in een koelrib.

Hier zit al het stof in wat van je been of bed of tafel word afgezogen.

en wat ik met stof bedoel dat wat je ook uit de droger haalt van dat zeefje af zon dikke laag stof zit er hier altijd op.

dusss even dat klepje aan de onderkant open maken en dan de koeler eruit halen dat is voldoende

ps. ik heb wel de aspire en niet die van jou maar het probleem zal soortgelijk zijn

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is hardstikke helder. Nu enkel nog de bovenstaande vraag of de garantie daarbij niet vervalt. Ik heb namelijk 3 jaar garantie waarvan dus nog maar 1 jaar verstreken is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Anders bel je toch gewoon even Acer en vraag je hen. Desnoods stuur je hem op...

Dit is wel heel erg basic. Dit topic voldoet dan ook niet aan de eisen van de CSL. We verwachten dat een tweaker dergelijkw vraagjes prima zelfstandig kan beantwoorden, aldus de FAQ.

Deze sluit ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.