VPN tussen twee PC's

Pagina: 1
Acties:

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-12 21:24
Hallo,

Ik wil graag een VPN connectie maken tussen twee PC's. De ene is die van mij, en de andere, die is van mijn vriend. Maar hoe? Onze computers staan in niet in het zelfde huis. We willen namelijk graag LAN Gaming doen (zoals CoD4, Vegas 2). Ik heb Vista Ultimate, en hij Vista Home Premium. IS zoiets mogelijk zonder dat ik (en hij) onze zakcenten in een dure router moeten steken?

Alvast bedankt,
Sef

Verwijderd

Jawel hoor :).
Kijk maar eens naar OpenVPN en de GUI.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 18:01 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 15:18
Windows Professional -> Network Connections -> New Connection Wizard -> Advanced connection Options -> Accept incoming connections

Jij hebt Vista Ultimate, dat betekend dat jij incoming connections kan accepteren (vpn server spelen) en hij met Vista Home kan connecten (client)

[ Voor 35% gewijzigd door djexplo op 22-09-2008 19:04 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sef, het is wel de bedoeling dat je laat zien dat je wat meer moeite doet dan alleen je vraag hier neer plempen en wacht op een voorgekauwd antwoord. Heb je bijvoorbeeld zelf al gezocht naar de mogelijkheden?

Anyhow, je zou eens naar hamachi van logmein.com kunnen kijken. Bevalt mij erg goed voor een VPN naar Munchen met m'n zusje voor VNC. (Logmein zelf ondersteunt namelijk geen Linux). Het is eenvoudig op te zetten, maar heeft wel als nadeel dat er een 3e partij server tussen zit. Dat kan de latency aardig hoog maken wat het voor gamen minder geschikt maakt. Maar goed, je kunt het proberen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12 19:08
Kijk is naar Hamachi en hier te vinden op T.Net via de Meuktracker

Wat Sjaak ^^ dus zegt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 22-09-2008 18:08 ]

• Joseph
Ik heb heel veel gezocht, maar kwam uit bij tutorials die mij jammergenoeg niet hielpen. Alvast bedankt en ik ga jullie antwoorden bestuderen. Als er problemen zijn meld ik me wel weer ;)

Sef

Verwijderd

Dat hamachi ziet er wel aardig uit... maar toch vind ik openvpn duidelijk the way to go - je weet zeker dat je niet door een man-in-the-middle afgeluisterd word of dat de software iets naar z'n maker verstuurt. Het instellen is wel wat moeilijker, maar er is een mooie tutorial.

• Joseph
Mijn vriend weet niet zoveel van computers ;) Maar nu sta ik voor een probleem. Himachi opgestard, connected, we zien elkaar. Ook in Windows Netwerk staat de computer van mijn vriend. Maar nu komt het. Hij host de game in LAN modus, en ik klik op Join Server.... Niets! Geen server gevonden. Hoe kan het, dat als Windows zijn computer ziet, CoD4 hem niet ziet?

Sef

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Je hoeft niet steeds je naam te noemen, die staat namelijk linksboven je post ;)

Het eerste dat me te binnen schiet is de firewall... Anders kun je met Logmein met hem meekijken en zelf de instellingen doen. Ideaal! :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je geen direct connect doen (ken COD4 niet..) ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• FocusRS
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 21:05
check de in game netwerkinstellingen, mogelijk staan hier meerdere ip adressen in, u moet diegene nemen die niet door u ISP werd meegegeven, bij EA games kun je in game de netwerk ip adres veranderen.

• Joseph
Ik heb nog even gevraagd bij mijn vriend, die had een nieuwere versie. Ik heb nu upgegrade, zodat we precies de zelfde versie hebben. En nog zien we elkaar niet. Zelf als we allebei de firewall uitzetten, lukt het niet. We zien elkaars computer wel in network manager van Windows. Ik ben ten einde raad. Kunnen jullie me nu nog helpen?

PS: Ik heb ook grotere himachi COD4 clans geprobeerd, maar ook daar vind hij geen host...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 15:18
Googlen.... |:(
Well unfortunatly in the time since I released this post... The COD4 v1.5 update was released, which for some reason made it impossible (for me at least) to game via lan on Hamachi. So that idea is out.
Downgrade to v1.4 or below ....

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Joseph
Ik heb zo'n tutorial gevolgd. Nu kan ik spelen in een publieke hamachi clan, zonder problemen. Maar nu komt het. Als mijn vriend de game host, zie ik hem. Als ik op connect klik, bijt hij zijn tanden stuk op Key Code Authorisation. Het vreemde is, ik heb geen punkbuster ingschakeld, en ik heb een legale verise |:( Maar als ik host, ziet hij me niet! Ik heb mijn complete beveiliging al uitgeschakeld, maar dat helpt niet. Wat is er nu weer aan de hand. (Mijn vriend en ik hebben allebei 1.7)

Verwijderd

Als je een legale versie hebt, waarom dan niet een publicserver opzetten met een pass via i/net?

• Joseph
Waarom? Omdat wij twee alleen willen spelen. In ieder geval snap ik er niets van. Nogmaals, we zien elkaar in Hamachi...
Pagina: 1