Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf met wilde plannen. Ik ben erg enthousiast en wil graag veel gaan doen met fotografie.
Om alvast een start te maken heb ik een website voor mezelf gemaakt.
Ik zou heel graag horen wat jullie er van vinden.
de site is: www.tweakers.net
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik nog kan verbeteren.

groeten, Sami

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 22-09-2008 18:48 ]

Verwijderd

hmmm komt heel ouderwets over qua button layout, ik zou meteen wordpress gebruiken als tool om je site te maken.

veel fotografen gebruiken dat
www.digitalfrog.nl
www.arnecoomans.nl

bijvoorbeeld om maar een paar bekenden van hier aan te halen

en ik zit er nu ook over te denken om het te gaan gebruiken :)
(zodra mijn expositie achter de rug is :X )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 17:20 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Een paar dingetjes:

- onnodige horizontale en verticale scrollbalken
- het 'logo' verspringt en varieert wat in grote bij de verschillende pagina's
- de titel van de eerste pagina is 'index'. De namen van de andere pagina'ss zijn niet consistent qua schrijfstijl (OVER MIJ, Mogelijkheden, CONTACT, links)
- ik zou je links op het vakgebied toespitsen..en geen links zoals nu.nl waar een bezoeker van je site denk ik niet op zit te wachten.. hij komt er immers voor foto's
- portfolio?
- taalgebruik: 'jij' en 'u' door elkaar
- de site 'pakt niet', ik vind de uitstraling is niet professioneel genoeg waardoor ik geen zaken zou doen met je. Ik weet niet wat je doelgroep is?

[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 22-09-2008 17:29 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vos schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:23:
- geen paginatitel
- onnodige horizontale en verticale scrollbalken
- het 'logo' verspringt en varieert wat in grote bij de verschillende pagina's
- logo oogt
- ik zou je links op het vakgebied toespitsen..en geen links zoals nu.nl waar een bezoeker van je site denk ik niet op zit te wachten.. hij komt er immers voor foto's
- portfolio?
plus dat de foto's die op de website staan totaal verkeerd geplaatst zijn. De volledige grote wordt ingeladen waardoor mensen met een trage verbinding lang moeten wachten voordat een foto verschijnt. Mijn verbinding is wel snel, maar ik merk aan de snelheid van mijn browser dat het way te grote foto's zijn.

Ga inderdaad een tool gebruiken om je website mee te maken. Bijvoorbeeld WordPress inderdaad (of iWeb, als je een Mac hebt :P).

🌞🍃

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er staat een niet geresizede foto van 363 KB met een scheve horizon op de eerste pagina die je ziet. De foto zal voor jou vast veel betekenen, maar ik als onbekende op het gebied zal de site meteen wegklikken, simpelweg omdat ik hem niet mooi vind. Ook de kleurstelling zwart met oranje doet me een beetje denken aan, laat ik subtiel zijn, 1998.

Download een Joomla, zoek wat leuke templates op en concentreer je op mooie foto's maken, want de site lijkt met een boek "HTML voor Dummies" ernaast te zijn gemaakt.

Oh, je resizet geen enkele foto. Niet verstandig, dat kost namelijk een hoop bandbreedte. Voor jou, maar ook voor de bezoekers.

[ Voor 16% gewijzigd door Zoefff op 22-09-2008 18:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
Je design is echt verschrikkelijk! Als je geen inspiratie hebt om iets moois te maken, moet je eens 1 van de 'web design index' boeken halen! Zoals je website er nu uitziet doet het je echt geen goed...
ow, en pas op met het rondstrooien van je 06-nummer op het internet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Kwartjuh op 22-09-2008 17:32 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. De site heeft een amateuristische feel en is niet consequent wat betreft taal- en hoofdlettergebruik.
Persoonlijk vind ik een zwarte achtergrond zelden een succes.

De foto op de voorpagina vind ik dan wel weer kunnen. De horizon staat dan wel scheef, maar het primaire object staat rechtop. Ik vermoed dat je de foto daarom ook zo geschoten hebt. (Niet dat ik hier een enorme discussie mee wil opstarten) ;)

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 22-09-2008 17:39 . Reden: "scheeft" is geen Nederlands woord... ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze snelle reacties.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje van de reacties schrik, maar ben blij dat jullie zo eerlijk zijn :)
Ik zal er eens goed over na gaan denken om het wat mooier en vooral moderner te maken. Het ziet er inderdaad toch wel ouderwets uit.

De foto op de voorpagina is op een berg gemaakt, en dat wilde ik bendrukken door de horizon scheef te zetten en de rots recht. Maar als dat voor sommige mensen een reden is om de site meteen weer weg te klikken, dan zal ik deze moeten veranderen.

ik heb inderdaad geen foto's geresized. Kan ik dit het beste doen voordat ik ze op mijn site doen (et fotobewekingsprogramma), of moet ik dit via de sitebuilder zelf doen?

Ik heb dit in frontpage gemaakt en dat heeft inderdaad veel beperkingen.
Ik ben bezig om het programa webdesign te gaan gebruiken, wat vinden jullie van dit programma?

Als er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag.... als ik dan toch bezig ben :):) bedankt in ieder geval!

groeten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Sitechecks doen we niet op GoT :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.