Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb zonet een 8800gt gekocht en heb er 3d mark06 basic edition mee gedaan.
Ik behaalde maar een povere score van 4600.

Systeem

AMD Athlon(tm) 64 processor 3000+ 1.80 ghz
2gig ramgeheugen
windows vista basic 32 bit

terwijl er stond bij common system score 11.000.
Weet er iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn.
ik heb de laatste drivers van de nvidea site gedownload

Alvast bedankt

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Eigenlijk is dit een pure zoekvraag, maar kijk eens naar de snelheid van de processor. Zoek eens reviews over de processor-afhankelijkheid. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:34
Je processor is een bottleneck.
Koop een dual core en je score zal al een pak beter zijn.
Met een AMD x2 5600+ @ 3,2GHz en een 8800GT zit ik aan 10500 punten.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Het is je Processor die de boosdoener is. Wat is je GPU score alleen staand?
Je kan met dit programma ook makkelijk uitrekenen wat de score zou zijn als je een sneller processor had: 3DMark2006Calculator1.2

(http://mekk.homeip.net/3dmarkcalc/)

[ Voor 9% gewijzigd door rickyy op 22-09-2008 17:00 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik een 939 socket moederbord heb en dat er geen dual core op kan,hebben ze me wijs gemaakt in de winkel.
Iemand moederbord te koop :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:52:
het probleem is dat ik een 939 socket moederbord heb en dat er geen dual core op kan,hebben ze me wijs gemaakt in de winkel.
Zoek via Google eens naar welke CPU's je moederbord ondersteunt. Kan best eens zijn dat via een BIOS update meer mogelijk is dan standaard.

Verder is je CPU idd de bottleneck. De GPU die gekocht hebt heeft weinig zin met deze CPU.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:52:
Die zijn wel te koop. Alleen niet of nauwelijks meer in reguliere winkels. Kijk in Tweakers.net: Vraag&Aanbod naar Athlon X2 processoren op socket 939 of Opteron 165 tot 185 processoren (zie daarvoor ook Wikipedia).

Afgezien van het feit dat je moederbord het misschien niet ondersteunt natuurlijk. Maar met een nieuwer BIOS erop, is dat vaak geen probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 22-09-2008 18:02 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Malantur
Ze worden niet meer verkocht in de winkel, maar tweedehands zijn ze nog wel te vinden, bv:
V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester
Kijk eens rond op ebay of op V&A.
Als je een nieuw moederbord koopt zal je ook nog nieuwe ram en natuurlijk nieuwe processor moeten kopen. (Of een speciaal moederbord kopen dat zowel DDR als DDR2 slikt).

Verwijderd

zo snel zijn de amd dual core;s niet
En zeker een amd x2 3800+ tot 4400+ zijn zeer waardeloos.
Ook deze cpu's hebben de power niet om die kaart goed aan te sturen.

Een singel core heeft er minder problemen mee als deze een zeer hoge clok hebben

Toch als je budget niet alles is kan je kijken voor gebruikte setjes.
En anders kan je altijd voor lowbudget spul gaan kijken.

Zoals een intel celeron versies die wel dualcore zijn en een leuke bord waar je ouwe geheugen overkan zetten. (asrock verkoop deze borden)

Beter is als je ouwe delen verkoop.
En dat erbij legt zodat je in een keer goed koop.

• Malantur
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:27:
zo snel zijn de amd dual core;s niet
En zeker een amd x2 3800+ tot 4400+ zijn zeer waardeloos.
Ook deze cpu's hebben de power niet om die kaart goed aan te sturen.
Iets meer onderbouwing mag wel. Ik heb zelf een x2 4000+ gehad: goedkoop, weinig verbruik en redelijke prestaties. Voor een processor die een 8800GT niet bottleneckt moet je toch wel ver gaan zoeken, dan kom je zelfs met een 3GHz dual core niet toe.
Op stock haal ik met een 5600+ en een 8800 GT 10150 punten.
Met de CPU @ 3,2GHz haal ik 10800 punten (+650 punten),
en met de CPU op 3,2 GHz en de 8800 GT @ 650/1700/1900 haal ik 10900 punten (+100 dus)
De CPU op 3,2 GHz met een SLI setje van 2x 8800 GT op stock settings haalde ik ook niet meer dan 10900 punten, dus daar is het effect van een bottleneck heel hard voelbaar...

Hoewel ik geen single core in mijn bezit heb om het te bewijzen ben ik er vrij zeker van dat die de 8800GT al helemaal niet trekt zonder een grote bottleneck.

Asrock verkoopt inderdaad borden die zowel DDR als DDR2 slikken, maar die zijn er zowel voor socket AM2 als socket 775. Ervaring leert mij dat de Intel processors een pak duurder zijn als AMD processors, zelfs tweedehands (maar de prestaties zijn natuurlijk wel beter).

Ik raak aan om als het budget het toelaat voor Intel te gaan en ineens ook over te stappen naar DDR2. Heb je een krapper budget dan koop je best tweedehands een AMD dual core voor socket 939.

Pagina: 1