Ik ben bezig met het opzetje van een site, maar ik loop tegen een probleem aan waarvoor ik geen oplossing kan vinden. Ik heb een container die een minimale breedte van 100% heeft waarin div's moeten komen te staan die links tegen elkaar floaten. De bedoeling is dat als alle div's bij elkaar breder zijn dan die 100% er horizontaal gescrolld moet worden.
Dit gaat echter niet goed: zodra er teveel div's naast elkaar staan komen ze in een rij eronder te staan. Dit is waarschijnlijk het resultaat van de manier waarop floats werken, maar ik vroeg me af of er geen manier is om dit te omzeilen. Het enige dat ik me kan bedenken is de breedte met javascript berekenen en die vervolgens op de container toepassen. Dat vind ik alleen een nogal ranzige oplossing.
Het probleem is hier te aanschouwen: http://www.posttoast.nl/got/floatprobleem/voorbeeld1.html
Dit is een mockup van wat ik wil bereiken:

De CSS waar het om gaat:
De HTML:
Dit gaat echter niet goed: zodra er teveel div's naast elkaar staan komen ze in een rij eronder te staan. Dit is waarschijnlijk het resultaat van de manier waarop floats werken, maar ik vroeg me af of er geen manier is om dit te omzeilen. Het enige dat ik me kan bedenken is de breedte met javascript berekenen en die vervolgens op de container toepassen. Dat vind ik alleen een nogal ranzige oplossing.
Het probleem is hier te aanschouwen: http://www.posttoast.nl/got/floatprobleem/voorbeeld1.html
Dit is een mockup van wat ik wil bereiken:
De CSS waar het om gaat:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #content-framework{ height: 300px; width: 100%; overflow-x: auto; } #content-framework .itemblock{ float: left; } |
De HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <div id="content-framework"> <div class="itemblock"> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed felis leo, blandit vel, mollis mattis, venenatis eget, enim. </p> </div> <div class="itemblock"> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed felis leo, blandit vel, mollis mattis, venenatis eget, enim. </p> </div> <div class="itemblock"> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed felis leo, blandit vel, mollis mattis, venenatis eget, enim. </p> </div> <div class="itemblock"> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed felis leo, blandit vel, mollis mattis, venenatis eget, enim. </p> </div> <div class="itemblock"> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed felis leo, blandit vel, mollis mattis, venenatis eget, enim. </p> </div> <div class="itemblock"> <p> Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed felis leo, blandit vel, mollis mattis, venenatis eget, enim. </p> </div> </div> |
[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 22-09-2008 17:48 . Reden: mockup toegevoegd ]