Ik zit nu al 2 uur te vechten met dit scriptje, om de een of andere reden blijft hij melden dat het pad niet is gevonden op regel twaalf. Het pad dat dus eigenlijk door het script zelf gemaakt moet worden, ik zal wel ergens finaal naast zitten kijken maar ik weet het echt niet meer.
De bedoeling van het script is een map dit vol staat met orders te laten organiseren in mappen, inkoop, verkoop, jaar en maand. Dit is wat ik tot nu toe zelf heb gebouwd, maar ik ben niet zo heel ervaren (zeg maar helemaal niet
).
Ben op google soortgelijke scripts tegengekomen maar ik wil eigenlijk dit script werkend krijgen.
De opbouw van de bestandsnaam is: Inkoop R.YYYY.MM.DD.XXXX (waarbij de X staat voor een pakbonnummer dat niet van belang is voor het ordenen).
Ik zou graag weten wat ik fout gedaan heb.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
De bedoeling van het script is een map dit vol staat met orders te laten organiseren in mappen, inkoop, verkoop, jaar en maand. Dit is wat ik tot nu toe zelf heb gebouwd, maar ik ben niet zo heel ervaren (zeg maar helemaal niet
Ben op google soortgelijke scripts tegengekomen maar ik wil eigenlijk dit script werkend krijgen.
De opbouw van de bestandsnaam is: Inkoop R.YYYY.MM.DD.XXXX (waarbij de X staat voor een pakbonnummer dat niet van belang is voor het ordenen).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("C:\Users\anita\Documents")
For Each objFile in objFolder.Files
strFileName = Left(objFile.Name, 6)
strMonth = (Mid(objFile.Name, 10, 4))
intYear = Mid(objFile.Name, 15, 2)
strFolderPath = "C:\Users\anita\Documents\" & strFileName & "\" & intYear & "\" & strMonth & "\"
If Not objFSO.FolderExists(strFolderPath) Then
Set objFolder2 = objFSO.CreateFolder(strFolderPath)
End If
objFSO.MoveFile objFile.Path, strFolderPath
Next
wscript.quit |
Ik zou graag weten wat ik fout gedaan heb.
Alvast bedankt voor jullie hulp!