Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RSS feed lezen via een RSS reader. Wat is er zo handig aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poosje Outlook gebruikt met de RSS feed van Voetbalzone.nl... het werd me echt iets te veel, ik kan net zo goed elke dag even op die website kijken. Zelfde geldt voor Tweakers... dan heb ik na 2 dagen 80 nieuwe ongelezen nieuws-items en zie ik het haast als werk haha! Ook bij websites als ispam.nl, welke elke werkdag 's ochtends 2 nieuwe artikelen heeft, lees ik dat iedereen graag de RSS feed gebruikt. Ze hebben al 500 vaste RSS gebruikers.

Is dit een manier om efficiënter met je tijd om te gaan en toch dezelfde dagelijkse inhoud te verwerken? Wat is jullie reden hiervoor? Dat je de inhoud gewoon in Outlook kan lezen?

Ik ben de laatste tijd best wel een lifehacker/GTD-fan geworden, maar ondanks de vele artikelen die ik over RSS heb gelezen blijf ik twijfelen aan het nut ervan. Ik ben nu trouwens wel op zoek naar een oplossing om op basis van de RSS feed van 2 forums (GoT en webhostingtalk.nl) automatisch een melding te krijgen, indien er iemand reageert in mijn eigen topics. Echter lijkt dat weer niet te realiseren in Outlook in combinatie met RSS.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RSS feeds is toch juist om te scannen en niet alles door te lezen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:20

Eboman

Ondertitel

ik gebruik een rss ticker plugin voor firefox om de ns storingen te laten zien, heb ik iig geen verassingen als ik naar huis will.

Verder gebruik ik de rss reader om idd artikelen te scannen op sites en bv om artikelen op marktplaats te spotten, je kan van zoekopdracht een rss-feed maken die wordt elke keer bijgewerkt.

Signature

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:04:
RSS feeds is toch juist om te scannen en niet alles door te lezen?
Dat lijkt me ook de kracht van RSS feeds. Je hoeft in elk geval niet de betreffende sites te openen. Aan de hand van de titel kun je al een hoop opmaken. Je hoeft niet alle 80 berichten ook daadwerkelijk open te klikken. Ik volg zelf zo'n stuk of 50 feeds, netjes gegroepeerd op onderwerp in Feedreader. Ik heb eigenlijk weinig problemen mee om dit bij te houden. Je moet je ook niet verplicht voelen om daadwerkelijk alles te lezen. Het nut van een heel forum in een feedreader te knallen lijkt me persoonlijk ook wat nutteloos.

Nog een opmerking: Als iemand beweert dat het handig is, betekent niet dat dit voor iedereen ook zo is. Voor sommigen werkt het, voor anderen niet en die verzuipen in de informatie.

Het grote pluspunt voor mij is dat ik de sites niet hoef te bezoeken. Sommige van de sites die ik volg, hebben ook slechts enkele updates per week/maand. Nutteloos om de site te bezoeken als er niks nieuws is, of dat je nieuws tegenkomt dat je niet aanspreekt. Hiernaast kan ik nieuws aggregeren (b.v. met behulp van zoektermen i.c.m. Google blogsearch) en groeperen op basis van content.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 17:38
Ik gebruik RSS voornamelijk voor de kleinere blogs zodat ik die niet vergeet als ik mijn 3-uurlijkse ronde langs mijn vaste sites bekijk. Dus voornamelijk de blogs die één keer per dag of per week updaten. En bepaalde zoekmachines(die hier niet genoemd mogen worden) die van usenet NZB's genereren hebben een zoekfunctie waarbij je in de URL mee kunt geven wat je waar wilt zoeken. Erg handig voor het in de gaten houden van series en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Op die fiets. Dan denk ik dat hij voor mij niet heel erg geschikt is, zeker omdat ik momenteel niet op veel kleinere websites surf. Alle websites die ik dagelijks bezoek, zijn ingebouwd in mijn routine en het zijn er ook niet erg veel.

Is RSS ook geschikt als reply notifier op een forum als deze?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:53:
Is RSS ook geschikt als reply notifier op een forum als deze?
Ja, er is per topic een RSS feed beschikbaar.
Pagina: 1