Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] STOP 0x00009086

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik kreeg zojuist tijdens het branden van een DVD een STOP 0x00009086 met daarachter vier keer 0x00000000000000000000. Googlen helpt niet; de foutcode lijkt volgens hen niet te bestaan.

Het brande gebeurde met InfraRecorder 0.45. Ik probeerde een DVD+R DL te branden. Het interessante is dat de PC begon te hangen (numlock reageerde maar af en toe) toen het branden op precies 50% was, wat kan aanduiden dat het probleem optrad bij het overschakelen naar het branden van de tweede laag. Kan ook toeval zijn.

Maar ik heb verders geen enkel idee waar dit aan kan liggen :?

Relevante specs:
  • Vista x64 Ultimate met SP1
  • InfraRecorder 0.45 (de brand-software)
  • Lite-on LH-20A1L (DVD+/-RW DL SATA brander; revisie BL06)
  • Asus P5Q (met Intel P45 chipset en ICH10R in AHCI-mode)
  • Core 2 Quad Q9450
  • 2x 2GB geheugen

日本!🎌

Verwijderd

Systeem niet toevallig zwaar geOC'd?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nope... niks overgeklokt, alles draait op stock snelheden/timings.

Het is trouwens reproduceerbaar. De eerste DVD ging goed, maar allen erna geven hetzelfde probleem. Op precies 50% blijft het branden hangen, wordt het systeem minder responsief, vervolgens reageer muis&toetsenbord ook niet meer en uiteindelijk de STOP-fout.

[ Voor 66% gewijzigd door _Thanatos_ op 22-09-2008 16:34 ]

日本!🎌

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik kom her en der wat tegen over een software pakket dat Macrium heet. Maar tevens andere wijzen op een Intel chipset driver probleem. En zo te zien heb je ook een Intel Chipset. Wat ik daarover kon vinden was :

"The Intel driver you have loaded isn't compatible with your M/B. You need to get a new M/B or upgrade the firmware in your ICH9R controller. "

Driver versie : 8.5.0.1032 schijnt de bug niet te hebben. Zover ik kan zien is dat dus de raid controller op het bord.

bron

[ Voor 9% gewijzigd door D-Devil op 22-09-2008 16:41 ]

Freelance tweaker

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb het nog met Nero 8 geprobeerd. Gaat op zich goed, maar de 4de DVD die ik wilde branden gaf weer een probleem, weer precies op 50%. Alleen Nero is iets intelligenter en houdt een log bij.
Dit heeft hij uitgepoept

Je post blijkt een kern van waarheid te bevatten. Ik gebruik weliswaar geen RAID (controller staat in AHCI-mode), maar wel die driver met versienummer 8.5.0.1032. De aanname dat het probleem daar niet in zit, klopt dus niet, maar het lijkt er wel op dat de culprit gevonden is...

Alleen begrijp ik niet wat er nou mis gaat. Dat er zo weinig respons is via muis en toetsen zelfs met 4 cores. En dat het na een x-aantal keer fout gaat met verschillende applicaties. Alsof ik nu bijvoorbeeld CD BurnerXP kan installeren en daarmee weer 3 DVD'tjes kan branden en daarna brandprogramma nr 4 moet opzoeken :?

Anyway, nu nog zien of het probleem op te lossen valt...

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ctrl+scrolllock- debuggen dan maar? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Daar ben jij vast heel goed in, maar voor mij zou het de eerste keer zijn :)

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eens moet de eerste keer zijn toch? :P
[google=the case of the unexplained]
[google=ctrl+scrolllock debug]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 17:41

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

En al een oorzaak of oplossing gevonden?

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Geen oplossing nog. Ik hoop gewoon dat een volgende versie van Intel's chipset software de bug verhelpt. Tot die tijd werken aleen SL-DVD's goed...

日本!🎌

Pagina: 1