Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Publisher kan geen CMYK afdrukken op hp5180

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met printen van facturen in Publisher 2003 naar een HP C5180 all-in-one. Ineens geeft Publisher een foutmelding dat de printer niet kan afdrukken. Hij heeft dit altijd wel gedaan. Nu werk ik nooit met Publisher. Ik heb de printerdrivers en het Publisher onderdeel van Office opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Ik kan ook nergens bij de printerinstellingen iets over postscript instellingen vinden. Iemand enig idee? Foutmeding ziet er als volgt uit:

Dit foutbericht verschijnt wanneer Publisher geen scheidingen of composiet CMYK kan afdrukken. Er zijn verschillende redenen aan te wijzen voor het verschijnen van dit foutbericht:
• De printer en het printerstuurprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd, ondersteunen beide PostScript-taalniveau 2 (of later) maar het printerstuurprogramma is ingesteld op PostScript-taalniveau 1.
• De printer ondersteunt ten minste PostScript-taalniveau 2 maar het printerstuurprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd, ondersteunt alleen PostScript-taalniveau 1.
• De printer en het printerstuurprogramma ondersteunen alleen PostScript-taalniveau 1.
• De printer is geen PostScript-printer.
Sommige afdrukfuncties in Publisher 2003 werken alleen wanneer u afdrukt naar een PostScript-uitvoerapparaat met PostScript niveau 2 of later. De printerstuurprogramma's die u instelt in de wizard Printer toevoegen zijn afkomstig van de fabrikant van uw printer of imagesetter. In sommige gevallen stellen fabrikanten van printers het standaardtaalniveau in op PostScript niveau 1, zelfs als het afdrukuitvoerapparaat PostScript niveau 2 of niveau 3 kan ondersteunen.
Als u weet dat uw afdrukuitvoerapparaat PostScript niveau 2 of later ondersteunt en u dit bericht ziet, moet u wellicht handmatig de instellingen voor uw printerstuurprogramma wijzigen in PostScript niveau 2 of later.
Het PostScript-taalniveau voor het printerstuurprogramma instellen op niveau 2 of later:
1. Klik in het menu Start op Printers en faxapparaten.
2. Klik met de rechtermuisknop op de PostScript-printer of de imagesetter die u wilt gebruiken en klik vervolgens in het snelmenu op Afdrukvoorkeuren</span
3. Klik op Geavanceerd.
4. In de <printernaam> dialoogvenster Geavanceerde opties, vouwt u Documentopties en vervolgens PostScript-opties uit.
5. Klik op PostScript-taalniveau en wijzig vervolgens de instelling in 2 of 3, afhankelijk van het niveau dat door uw afdrukuitvoerapparaat wordt ondersteund.
6. Als er geen optie PostScript-taalniveau beschikbaar is, ondersteunt het printerstuurprogramma alleen PostScript niveau 1. Als dit het geval is, neemt u contact op met de fabrikant van uw PostScript-printer of imagesetter en vraagt u of ten minste PostScript niveau 2 wordt ondersteund. Als uw afdrukuitvoerapparaat PostScript niveau 2 ondersteunt, vraagt u de fabrikant om het bijgewerkte PostScript-stuurprogramma.
7. Voor meer informatie over dit foutbericht raadpleegt u in de Microsoft Knowledge Base het artikel 819594 (Engelstalig).

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:00:
Hij heeft dit altijd wel gedaan. Nu werk ik nooit met Publisher.
Hoe kun je dan weten dat hij het altijd gedaan heeft? Anyway, de hamvraag is dus of je printer een postscript emulatie aan boord heeft. Ik denk het niet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa print facturen in publisher, vandaar. In andere programma's kan ik wel gewoon printen en Publisher heeft het ook altijd gedaan. Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik niet precies weet waar alle instelligen precies zitten in dit programma. Ik begrijp ook niet precies waarom alleen publisher nu moeilijk doet. Ik kan wel printen als ik er een pdf van maak met cutepdf, maar dat is een beetje te omslachtig voor mn vader.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:10:
Mijn pa print facturen in publisher, vandaar.
Daar is CMYK niet voor bedoeld. Dat zijn kleurscheidingen (Cyaan/Magenta/Geel/Zwart) voor drukwerk.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland