Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
Weer een vraag over nummerbehoud....
Alleen mijn situatie is natuurlijk uniek :P

Ik heb nu een abbo bij kpn/hi en een mobiel v/d zaak bij t-mobile.
Mijn vrouw heeft een sim-only abbo bij debitel die in december afloopt.
Je raadt het al. Nu zou ik mijn kpn/hi nummer willen porteren naar mijn zakelijk nummer en het nummer van mijn vrouw naar mijn kpn/hi abbonement, omdat die nog doorloopt tot oktober volgend jaar.

Hoe zou ik dit goed kunnen laten verlopen, zonder dat er een nummer vervalt (behalve mijn zakelijk mobiel nummer)?
Moet ik eerst mijn nummer van kpn naar tmobile porteren en daarna haar nummer van debitel naar kpn of andersom?
Of moet ik er een prepaid stap tussen maken?

thanx

[ Voor 3% gewijzigd door F-X op 22-09-2008 21:11 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Als jij een porteerverzoek stuurt zien ze dat namelijk gelijk als opzegging van je abonnement.
Bij KPN kun je voor zover ik weet tijdens je contractsperiode geen 06 nummer inporteren, alleen bij aanschaf van het abonnement. Bij T-Mobile kan dit wel, maar dan loop je dus tegen het probleem aan dat je niet contractsvrij bent bij KPN. Bel van beiden eens de klantenservice en leg dit voor, maar ik ben er vrij zeker van dat je dit alleen kunt regelen door je KPN contract te ontbinden (al dan niet afkopen), vervolgens het nummer van KPN naar T-Mobile porteren en daarna eventueel een nieuw abonnement bij KPN aansluiten met nummerbehoud met het nummer van je vrouw.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
F-X schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:10:
Hoe zou ik dit goed kunnen laten verlopen, zonder dat er een nummer vervalt (behalve mijn zakelijk mobiel nummer)?
Moet ik eerst mijn nummer van kpn naar tmobile porteren en daarna haar nummer van debitel naar kpn of andersom?
Of moet ik er een prepaid stap tussen maken?

thanx
Om te starten zou je eens met wat vooronderzoek kunnen beginnen. ;)

Je kan vrij eenvoudig contact opnemen met de betreffende providers om te vragen of iets dergelijks mogelijk is. Als je er met hen niet aan uit komt, kan je altijd nog langs een telecom-winkel om te vragen of zij nog iets kunnen bedenken. Als ook dat niet lukt, dan kan je eventueel een nieuw topic openen waarin je dan begint met te beschrijven wat je zelf inmiddels hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat.

Omdat er verder geen discussiewaarde in dit topic en de topicstart redelijk mager is, gaat deze op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Dit topic is gesloten.