even IP adres via DHCP, maar na 20 seconden weg?!

Pagina: 1
Acties:

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb een speedtouch 780WL die dienstdoet als doorgeefluik voor internet/VOIP/4-poort switch. Het draadloze deel van het apparaat stuit uitgeschakeld.

Ik had deze router probleem een half jaar draaien in de vorige woning waar er 1 ethernet poort naar de switch ging en vanuit de switch naar allerlei pc's in verschillende vertrekken. Nu doe ik exact hetzelfde met dezelfde hardware maar... zodra ik een PC aansluit op de switch krijg ik keurig een IP adres die echter binnen een seconde of 15-20 vervalt!

Ik heb alles al geheel gereset, aan en uit gezet, kabels vervangen, andere PC's en notebooks geprobeerd, en ook de switch er tussenuit gehaald (you never know tenslotte).

Maar wat ik ook probeer: steeds hetzelfde resultaat. Ik snap er echt helmaal niets meer van. Alles PC's/notebooks hebben een gigabit ethernetkaart (onboard of losse PCI kaart) en ook de switch is 24 poorts belkin gigabit examplaar dat al veel langer probleemloos werkt.

Iemand enig idee?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
nou een inkoppertje:
Je lease time belachelijk kort staan in de router?

Lijkt mij erg voor de hand als dit het was maar je kan het altijd even controleren

CISSP! Drop your encryption keys!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nieuwste firmware?
laurens0619 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:16:
nou een inkoppertje:
Je lease time belachelijk kort staan in de router?

Lijkt mij erg voor de hand als dit het was maar je kan het altijd even controleren
Lease tijd is dat als het ip niet in gebruik is dat de server het weer opnieuw uitgeeft.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
LuckyY schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:30:
Nieuwste firmware?

[...]

Lease tijd is dat als het ip niet in gebruik is dat de server het weer opnieuw uitgeeft.
klopt. Maar de computer zal als de lease tijd 30sec is toch deze tijd iedere 30sec proberen te verlengen. Als dit (om 1 of andere reden) niet lukt zal die vervallen en je verbinding wegvallen...

Hoe loopt het netwerk als je met statische adressen werkt?

CISSP! Drop your encryption keys!

• marksanne
Leasetijd stond en staat op 1 dag.

Met statische adressen heb ik welliswaar een continu netwerkverbinding, maar krijg ik geen internet...

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

marksanne schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:21:
Leasetijd stond en staat op 1 dag.

Met statische adressen heb ik welliswaar een continu netwerkverbinding, maar krijg ik geen internet...
Wel je gateway en DNS instellingen goed staan dan? (moet allebei het modem zijn)

Anyway, ik zou inderdaad zeggen: lijkt op een bug, firmware upgraden. Aangezien je het op meerdere pc's hebt, moet het in de router zitten.

Vicariously I live while the whole world dies

• marksanne
Inderdaad, ik kan ook niets anders verzinnen dan het modem. Ik heb zo-even de laatste firmware gedownload (op m'n werk nu) en straks maar 's even thuis verprutsen.

Bedankt voor voor het meedenken so far! Als ik wijzer ben geworden laat ik het uiteraard even weten.
Pagina: 1