Toon posts:

[Exchange 2007] interne mail replay problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Er is een management buy out geweest bij een bedrijf en een nieuwe bedrijf opgericht. Hiervoor worden er nieuwe omgevingen opgezet. In de nieuwe omgeving wordt de oude e-mail correspondentie meegenomen. Uit de oude omgeving(exchange 2003) worden de nodige pst bestanden aangeleverd en het wordt in de nieuwe exchange 2007 omgeving geimplementeerd.

Tot zover wordt is alles te overzien en er worden geen grote problemen verwacht. Punt is wel, wanneer er door een gebruiker op een oud mailtje wordt gereplyed (intern) de betreffende email gebounced wordt. Exchange vevrwijst dan naar een interne adres van de oude server. Het is namelijk zo dat de gebruikers nu deel uit maken van een nieuwe domein. Dus het is de gebruikers namen wijzigen ook. Is het mogelijk om dit probleem op te lossen door middel van X.400 of X.500? en zo ja hoe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ok, ik ga nu even over mijn 'niet zo diepgaande exchange kennis' heen gokken, maar is het niet op te lossen door de oude server in je DNS op te nemen en die gewoon te verwijzen naar je nieuwe?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:39:
Ok, ik ga nu even over mijn 'niet zo diepgaande exchange kennis' heen gokken, maar is het niet op te lossen door de oude server in je DNS op te nemen en die gewoon te verwijzen naar je nieuwe?
Dat is niet mogelijk omdat de oude server deel uit maakt van een 'andere' organisatie.

Daar hebben we dus geen zeggenschap over. We kunnen de oude organisatie alleen om een export van de betreffende e-mail boxen vragen. hoogst waarschijnlijk pst's dus.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:42:
[...]

Dat is niet mogelijk omdat de oude server deel uit maakt van een 'andere' organisatie.
Dat boeit toch niet als je 'm in je eigen (interne) DNS zet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

wat RobIII bedoelt is om een record in je DNS aan te maken die de naam van de oude server heeft maar naar het ip van de nieuwe server wijst

zo te horen hebben jullie ook geen koppeling met het "oude" netwerk dus dat zou geen probleem moeten vormen....

tis alleen niet zeker of het ook zo gaat werken, maar dat kan je testen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:43:
[...]

Dat boeit toch niet als je 'm in je eigen (interne) DNS zet?
Dat zal niet uitmaken.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Want...?

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
mailtjes worden gekoppeld aan een interne adres uitgedeeld door de exchange server, niet de interne DNS. Het heeft er niets mee te maken

Als ik wat jij zegt doe, blijf ik hetzelfde probleem behouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 13:59 ]

Verwijderd

Met DNS gaat dat niet lukken. Een x500 adres van de oude omgeving op je nieuwe gebruikers zetten met (bijvoorbeeld) admodify.net is een mooie oplossing:
http://msexchangeteam.com/archive/2004/07/21/189966.aspx

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ah, dan ben ik zojuist ook weer wat wijzer geworden :)

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:07:
Met DNS gaat dat niet lukken. Een x500 adres van de oude omgeving op je nieuwe gebruikers zetten met (bijvoorbeeld) admodify.net is een mooie oplossing:
http://msexchangeteam.com/archive/2004/07/21/189966.aspx
Dank, is is indd de juiste oplossing.

Ik heb ook al inmiddels een betere artikel gevonden:
http://forums.microsoft.c...?PostID=1925161&SiteID=17

Verwijderd

Da's een mooi Powershell script ja, die ga ik bewaren :)
Pagina: 1