internet vanaf 1 pc traag, andere pc wel goed

Pagina: 1
Acties:

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:28
Hallo,

Ik heb geprobeerd mijn schoonvader te helpen met een netwerkprobleem, maar we komen er niet uit:

Hij heeft 2 PC's achter een router. beide PC's draaien XP.
1 pc werkt prima, op de andere heeft hij bijna voortdurend een veel te trage internet verbinding.
Hij heeft een ADSL2+ abonnement bij Telfort, maar hiervoor bij @home hetzelfde probleem.

Met speedtest meet ik soms heel even 1000 KB/sec, maar dan stokt de download en komt uit op een gemiddelde van 20-50 KB/sec.
Heel soms haalt hij wel de verwachte snelheid.
het lijkt alsof de download steeds een paar seconden wordt onderbroken.

Ik heb de kabels tussen de pc's verwisseld, dit haalde niet uit (dus het ligt niet aan de kabel of de port op de router).
Er zitten 2 netwerkadapters in de PC, ik heb ze beide geprobeerd, ook om beurten verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dit maakt geen verschil (dus het ligt ook niet aan de netwerkkaart)
Ik heb alle virusscanners/firewalls/ etc/ uitgeschakeld.
Ik zie met taskamanager geen CPU activiteit als de verbinding stokt, en ook geen netwerk activiteit.

met ipconfig/all zie ik bij beide pc's dezelfde instellingen, behalve dat op de pc die wel werkt IP routering is ingeschakeld (maar dat zou geen effect moeten hebben).

Ik weet even niet meer wat ik nog kan proberen... iemand een idee?

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
Even de TCP/IP stack resetten? Die kan meestal wel zulke rare problemen oplossen.

Syntax:
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

CISSP! Drop your encryption keys!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staat er niks aan als Qos en heb je alles al een keer gereset?
En wat voor speedtest maak je gebruik van?
Meeste zijn niet echt betrouwbaar

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:28
Het probleem speelt al maanden, ik dacht steeds dat het aan @home lag, maar onlangs is hij overgestapt naar telfort, en de verbinding was nog steeds slecht. Dus met een ander modem etc.
Ik ontdekte nu pas dat de andere PC wel een goede verbinding had.
PC is dus vaak genoeg gereset. Volgens mij is windows ook al een keer opnieuw geinstalleerd.
Helaas woont mijn schoonvader in Hengelo, en ik in Eindhoven, dus ik kan niet zo makkelijk langs om even wat te proberen...

Ik zal hem vragen die TCP/IP stack reset te proberen
Qos zegt me niets, zal ik even uitzoeken
Ik heb www.speedtest.nl gebruikt, maar de trage verbinding wordt meteen duidelijk als je iets probeert te downloaden of een webpagina met foto's probeert te bekijken.
Soms is het dus wel snel, het lijkt wel een buffering probleem of zo...

Edit: ik heb even gegoogled naar Qos, het schijnt dat je 20% winst kunt boeken door dit uit te schakelen.
Ik zal dit eens proberen, maar ik zoek nog veel meer winst... 2000% of zo

[ Voor 10% gewijzigd door kieknwatwort op 22-09-2008 15:32 ]

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

• Wafeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 22:45
alles grondig resetten (modem, router, switch?, pc) en ook handmatig je netwerkverbinding uit- en inschakelen. Klink mij dom in de oren, totdat ik het probeerde en het werkte.

Anders ideetje om nieuwe drivers voor je netwerkkaart te downloaden/installeren?