TV aanzetten zorgt voor knipperende computermonitor

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:08
Ik heb hier een HD3870 x2 met daarop een HP w2408h monitor op de een dvi uitgang en een plasma tv op de andere dvi uitgang. Alles werkt goed alleen wanneer ik beide schermen aan heb en ik zet de TV aan dan raakt mijn computermonitor (primaire beeldscherm) ongeveer een minuut helemaal de weg kwijt. Het beeld wordt steeds zwart en de muis wordt elke keer gecentreerd. Zo blijft hij ongeveer een minuut bezig, ik zie af en toe ook een balonnetje uit het systeemvak komen, maar ik kan niet lezen wat er in staat omdat hij te snel weer weg is. In het begin gaf de pc ook wel eens de melding dat het kleurschema gewijzigd was.

Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

edit: Kleine aanpassing, het aan en uit gaan van de monitor duurt het langst als de TV aangezet wordt (langer dan een minuut) Wanneer ik de tv uit zet blijft het scherm van de computermonitor even zwart (5 sec) en daarna kan ik weer verder werken.

[ Voor 19% gewijzigd door SaN op 23-09-2008 00:50 ]

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:46
Aangezien het een digitale interface betreft en er geen sprake kan zijn van elektromagnetische storing denk ik dat het hier gaat om een softwareprobleem. Mogelijk is de driver bij het uitschakelen van het scherm even de kluts kwijt.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• SaN
Ik ben er ook eigenlijk wel zeker van dat het om een software probleem gaat, ik kan alleen niks vinden over kleurenschema's van vista wat overeen komt met mijn probleem.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
Is het in Vista? Probeer dan eens SP1 te installeren of probeer ook eens XP uit, want zoiets klinkt als de problemen die Vista in het begin had met stand-by stand en dergelijke.

• SaN
SP1 staat er al op. Het probleem vind ik net iets te klein om XP voor te installeren in plaats van Vista.

• SaN
Even een kickje, ik ben er net achter gekomen dat wanneer ik mijn computermonitor uitzet voordat ik de tv aanzet het probleem oplost. Als ik de computermonitor dus weer aanzet als de tv al aan staat gaat alles goed. Misschien brengt dit iemand op een idee?

edit: blijkt toch de oplossing niet te zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door SaN op 02-12-2008 19:27 ]

• SaN
Toch nog 1 keer proberen want het is echt behoorlijk vervelend. De bovenstaande optie blijkt toch niet altijd te werken, het lijkt er op alsof het soms niet voorkomt als de tv al een keer aan en uit geweest is terwijl de pc aan staat.

svchost gebruikt tijdens het knipperen 100% cpu, in de cpu grafiek van windows taakbeheer zijn allemaal pieken te zijn, het cpu gebruik is dus niet constant 100%

[ Voor 27% gewijzigd door SaN op 02-12-2008 19:27 ]

Pagina: 1