opstellen technisch ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 2.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 20:28
ehm, hallo,

Ik moet voor m'n werk een technische specificatie maken voor een profielbanner (soort-van-nedstat achtig iets.. maargoed. maakt niet uit)

Nou heb ik hier een fijn verhaaltje.. soort-van functioneel ontwerp .. maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik naar een technisch ontwerp/specificatie moet komen ...

Kan er iemand iets zinnigs vertellen over zoiets als een technisch ontwerp (definitie ofzo) gegevensmodel, user requirements etc ..

wat moet er in komen te staan, en hoe?

BVD !

Verwijderd

boek systeem ontwikkeling kopen:)

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 16:42
Ik heb dit ff gekopierd uit een document wat ik van school heb gekregen.

De projectuitvoering.

Bij het ontwikkelen van een systeem kunnen we werken met een functioneel ontwerp (FO) en een technisch ontwerp (TO).

Functioneel Ontwerp.
· Definitiestudie (projectopdracht)
· Basisontwerp
· Detailontwerp

Technisch Ontwerp.
· Realisatie
· Invoering

Bij het functioneel ontwerp letten op de volgende zaken:
· Huidige situatie van het systeem
· De gewenste/nieuwe situatie van het systeem
· Wat bepaalt (voorwaarden) het succesvol afronden van het project?
· Hoe wordt de kwaliteit van het project gewaarborgd?
· De samenstelling en rolverdeling/verantwoordelijkheden binnen de projectgroep.
· De tijd- en kostenplanning
· Benodigde hard- en software.
· Op te leveren producten (programma, bijlagen, verslag, notulen, presentatie enz.)
· Testplan van het programma
· Let op de validiteit (bruikbaarheid, waarde) en consistentie (samenhang) van alle produkten

Het technisch ontwerp.
Uit het functioneel ontwerp is duidelijk geworden wat er gebouwd gaat worden. In het technisch ontwerp gaat het erom hoe er gebouwd gaat worden.
Nu komen dus de beschrijvingen van de gedetailleerde programma’s (psd’s) en welke hulpmiddelen/apparaten we daarbij gaan gebruiken.
Producten van het technisch ontwerp kunnen bijv. zijn:
· Hardware configuratie
· Testplan
· Systeemdocumentatie enz.

De werkzaamheden die het functioneel en technisch ontwerp met zich meebrengen zijn weer terug te vinden in het Plan van Aanpak.

Voor meer informatie:
Vogelaars D., Merk J., Veldman J., Systeemontwikkeling, van ontwerp tot applicatie, Bodegraven, 1999. Pagina’s 213-234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albiez schreef op 22 februari 2001 @ 13:24:
Voor meer informatie:
Vogelaars D., Merk J., Veldman J., Systeemontwikkeling, van ontwerp tot applicatie, Bodegraven, 1999. Pagina’s 213-234
Weet iemand of dit boek nog te koop is? Ik kan hem via google niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

er zijn heel veel bestaande topics hierover. Zat zelf ook met het probleem. Check ff de search