Toon posts:

Horizontale strepen in het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, vorige week starte ik mijn computer op en had ik allemaal vage strepen in het beeld tijdens het opstarten en wanner hij windows vista opstarten bleven de strepen in het beeld staan. De beeldresolutie blijft ook op de laagste stand en de kleuren willen niet hoger dan 4bit.

Ik heb toen me drivers geupdate en systeemherstel gedaan. In apparaatbeheer staat dat mijn videokaart ( Gainward nvidia 8800gtx) problemen code 43 en daarom uitgeschakeld.

Ik heb gelezen dat het misschien stof kan zijn op de kaart en dat je dit kan verwijderen met een bus met perslucht. Dit ben ik van plan om vanmiddag te gaan doen, maar dit is misschien niet de oplossing.

Computer details.
Windows Vista premium
Nvidia 8800 gtx (175.* driver)
Intel dualcore e6600
Conroe 1333
2gb ram geheugen

Dit is een foto die ik van het beeldscherm heb gemaakt:Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/3326/22092008054ic4.jpg

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Waarschijnlijk is het geheugen van je videokaart hemelen. Probeer anders eens een andere videokaart, monitor of monitorkabel. Gewoon om alles uit te sluiten.

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:55
Kijk anders ook even in de FAQ om de gebruikelijke oorzaken uit te sluiten, zoals Alex3305 ook al zegt. Dit ziet er overigens wel uit als een corrupt videokaart-geheugen, helaas :/

Dit probleem lijkt veel op dat van jou.

[ Voor 21% gewijzigd door Supremes op 22-09-2008 13:11 ]

Verwijderd

Riekt naar slecht geheugen maar kan ook iets anders zijn. In ieder geval hebben meer mensen last van een error code 43 :

http://www.google.com/sea...&sourceid=ie7&rlz=1I7GZEZ

Maar probeer eens een andere video kabel. BIOS update van je moederbord. Je driver unistallen en met een driver cleaner even kijken of echt alles weg is. Probeer ook eens een oudere driver uit.

Verder is het misschien handig om je moederbord merk/type weer te geven en je case koeling.

Verder, welkom op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik had een beetje de hoop opgegeven dat mijn videokaart nog te redden viel, maar vandaag zijn opeens de strepen weg in het opstartscherm, maar blijven nog steeds in vista bestaan. Ik dacht misschien ligt het aan vista en heb opgestart met vista boot dvd daar verschenen ook strepen. Is het nog nuttig om een format en een nieuwe installatie van Vista te proberen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:05:
Bedankt voor jullie reacties. Ik had een beetje de hoop opgegeven dat mijn videokaart nog te redden viel, maar vandaag zijn opeens de strepen weg in het opstartscherm, maar blijven nog steeds in vista bestaan. Ik dacht misschien ligt het aan vista en heb opgestart met vista boot dvd daar verschenen ook strepen. Is het nog nuttig om een format en een nieuwe installatie van Vista te proberen?
Heb je de strepen ook in je bios, als er nog geen drivers zijn geladen?
Zo ja dan heeft het geen enkele zin en is de kaart overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel strepen voordat vista werd in geladen bij de het scherm waar je f2 voor setup en f11 voor boot setup menu kan kiezen. Het setup scherm zelf weet ik niet meer zeker.(wat is de naam hiervan?)

Maar het vreemde en supermooie is dat ik toen ik nu de computer om de reacties te checken had opgestart alle strepen ook in vista helemaal weg, goede resolute en 32bit kleur terug. Ik heb niks verander sinds de laatste start up toen de strepen in het zwartwitte opstarten weg waren. Maar ik zou toch wel graag weten wat het probleem is geweest want het kan heel goed terug komen.

Voordat de strepen uit het zwartwitte scherm was is er een windows update geweest, heb ik meerdere drivers geprobeerd maar daarna was het niet gelijk opgelost. Ik bedoel dus dat na een restart het niet weg was.

Zou het misschien stof zijn dat nu uit de kaart is of dat de connectie met het moederbord niet voldoende was(ik heb de computer net verhuisd naar mijn kamer in Delft)? Suggesties zijn zeer welkom.

ps. De kaart wordt in apparaatbeheer ook niet meer met een uitroepteken weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 21:57 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Hopen dat het dan ook zo blijft als je reboot of morgen je computer opnieuw opstart.
Pagina: 1