Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] - blijft crashen, reden?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Sinds donderdag lijkt er iets goed mis te zijn met de PC van mijn vriendin (ik was een paar dagen weg dus ik heb er vandaag pas naar gekeken): Vista lijkt normaal op te starten, maar een paar seconden nadat de desktop in beeld gekomen is krijg ik een blauw scherm en start het systeem opnieuw op. In het blauwe scherm staat steeds een van deze twee foutmeldingen: system service exception of paged fault in non paged area.

Ik heb Google flink aan het werk gezet en de GoT-crash-troubleshoot doorgenomen en het volgende zelf al ondernomen:
* Geheugen testen met memtest86, na 1 volledige pass geen fouten gevonden
* Geheugenreepjes (het zijn er twee) los van elkaar geprobeerd, in verschillende bankjes
* Opstarten in veilige modus

En nu het gekke: in veilige modus start ik wel gewoon helemaal op. Dit doet mij vermoeden dat het misschien een driver-issue is (vandaar dat ik dit topic hier open en niet in een hardwareforum). Dit vind ik alleen vreemd omdat ik voorheen nergens last van had (er zijn donderdag geen nieuwe drivers geïnstalleerd).

Heeft iemand nog tips om mij verder op weg te helpen? Ik ben een beetje door mijn inspiratie heen.

omniscale.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mogelijk een programma wat drivers installeert? Een Windowsupdate die afgebroken is door de pc uit te zetten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je al geprobeerd met Systeemherstel naar de installatie van voor donderdag te gaan?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 18:40
Gebruik je kaspersky ? Zo ja update die dan in veilige modus. Er is afgelopen week een "corrupte" update van kaspersky geweest. Zie ook daarvoor het forum van kaspersky.

Ik kreeg namelijk de zelfde foutmeldingen nat het updaten van kaspersky en het rebooten van de pc.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sp1 of niet?

specs

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Een system restore point terugzetten??

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Sorry, dat was ik nog vergeten te vertellen: ik had ook al een system restorepoint terug gezet (die was woensdag automatisch gemaakt, dus dat kwam mooi uit).

Maar: Gruffy heeft het winnende antwoord. Het bleek inderdaad Kaspersky te zijn. Ik heb in safe mode een update gedraaid en het lijkt nu weer goed te gaan. Heel erg bedank Gruffy, hier was ik zelf nooit achter gekomen.

De rest ook bedankt natuurlijk!

omniscale.nl

Pagina: 1