Sinds donderdag lijkt er iets goed mis te zijn met de PC van mijn vriendin (ik was een paar dagen weg dus ik heb er vandaag pas naar gekeken): Vista lijkt normaal op te starten, maar een paar seconden nadat de desktop in beeld gekomen is krijg ik een blauw scherm en start het systeem opnieuw op. In het blauwe scherm staat steeds een van deze twee foutmeldingen: system service exception of paged fault in non paged area.
Ik heb Google flink aan het werk gezet en de GoT-crash-troubleshoot doorgenomen en het volgende zelf al ondernomen:
* Geheugen testen met memtest86, na 1 volledige pass geen fouten gevonden
* Geheugenreepjes (het zijn er twee) los van elkaar geprobeerd, in verschillende bankjes
* Opstarten in veilige modus
En nu het gekke: in veilige modus start ik wel gewoon helemaal op. Dit doet mij vermoeden dat het misschien een driver-issue is (vandaar dat ik dit topic hier open en niet in een hardwareforum). Dit vind ik alleen vreemd omdat ik voorheen nergens last van had (er zijn donderdag geen nieuwe drivers geïnstalleerd).
Heeft iemand nog tips om mij verder op weg te helpen? Ik ben een beetje door mijn inspiratie heen.
Ik heb Google flink aan het werk gezet en de GoT-crash-troubleshoot doorgenomen en het volgende zelf al ondernomen:
* Geheugen testen met memtest86, na 1 volledige pass geen fouten gevonden
* Geheugenreepjes (het zijn er twee) los van elkaar geprobeerd, in verschillende bankjes
* Opstarten in veilige modus
En nu het gekke: in veilige modus start ik wel gewoon helemaal op. Dit doet mij vermoeden dat het misschien een driver-issue is (vandaar dat ik dit topic hier open en niet in een hardwareforum). Dit vind ik alleen vreemd omdat ik voorheen nergens last van had (er zijn donderdag geen nieuwe drivers geïnstalleerd).
Heeft iemand nog tips om mij verder op weg te helpen? Ik ben een beetje door mijn inspiratie heen.