Toon posts:

[js] instelling tijdelijkeinternetbestanden aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Binnen de instellingen van een internetbrowser kun je aangeven wanneer de pagina opnieuw geladen moet worden. Zelf heb ik de instelling staan op: Elke keer als ik de webpagina bezoek. Dan loopt de website correct. Veel bezoekers hebben de instelling: automatisch. De site werkt dan niet correct.
Is het mogelijk om via een javascript te zorgen dat de pagina telkens geheel opnieuw wordt geladen, zoals via de instelling van mijn systeem? Zo ja, weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geef de tijd/datum reeks mee in de querystring van al je externe bestanden ( bijv. src="reload.js?2008082216" ). Waarom werkt het dan niet correct ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat werkt er anders niet correct? Zonder dit te weten kan ik niet zeggen wat een verstandige oplossing kan zijn. Dit ook omdat je een browser geen opdracht kan geven instellingen te veranderen via een script of webpagina.

[edit]
idd, met een tijd-variabele kan je een download forceren :) Ik doe liever tijd-based symptoom bestrijding, dan met random garbage geluk moeten hebben dat je geen collisions krijgt :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:03:
Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Binnen de instellingen van een internetbrowser kun je aangeven wanneer de pagina opnieuw geladen moet worden. Zelf heb ik de instelling staan op: Elke keer als ik de webpagina bezoek. Dan loopt de website correct. Veel bezoekers hebben de instelling: automatisch. De site werkt dan niet correct.
Is het mogelijk om via een javascript te zorgen dat de pagina telkens geheel opnieuw wordt geladen, zoals via de instelling van mijn systeem? Zo ja, weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
:D Nee, dat kan niet en maar goed ook. Een website moet met z'n takke van m'n browser (en andere zaken) afblijven en dat zal ook altijd zo blijven (mits ik geen toestemming geef voor component X of Y die dat wel expliciet mogen dan).

Wat je moet doen is zorgen dat je HTTP headers die je meestuurt in de respons overeenkomen met je doel. Wil je wel cachen, maar niet langer dan X tijd? Of wil je helemaal niet dat er gecached wordt? Of wil je... Wat je ook kiest, je zult moeten zorgen dat je de juiste bijbehorende headers stuurt. Niks geen JS oplossing aan :P

Ik heb het artikel zelf niet gelezen maar even over heen gescrolled, maar zoiets is denk ik wel interessant voor je.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:07:

[edit]
idd, met een tijd-variabele kan je een download forceren :)
Mierenneukmodus: Boeie of het tijd is. Een willekeurige string of willekeurig getal of andere random garbage in de url voldoet al maar is symptoombestrijding en enkel te adviseren om dingen écht keihard af te dwingen. In veel gevallen wil je namelijk wel degelijk caching aan je browser over laten (wel zo gebruikersvriendelijk ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 22-09-2008 11:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg het idee dat bij een keuze binnen de site niet alle session-variablen (ASP) mee werden genomen.
Ga op dit moment de aangegeven handvaten verder bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:56:
Ik kreeg het idee dat bij een keuze binnen de site niet alle session-variablen (ASP) mee werden genomen.
En wat heeft dat met "tijdelijke internetbestanden" te maken dan? En "niet alle" variabelen; wel een aantal dan?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 22-09-2008 13:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik dacht dat ik het probleem kon oplossen met JS. Uit jullie antwoorden bleek dat ik verkeerd zocht. Het had te maken met de headers. Ik ben een tijdje aan het prutsen geweest en het bleek de caching van flash te zijn. Nu werkt de site correct.
Pagina: 1