Toon posts:

Linksys router communiceert niet met modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloss netwerk aangemaakt. De modem is van Speedtouch en de draadloze router van linksys. Mijn internet doet het, want als ik het aansluit op mijn vaste computer dan heb ik verbinding (modem--->computer).

Het probleen is als ik de router er tussen zet. Als ik de router wil instellen met bijhorende cd dan controleert hij de de internet verbinding en wordt er gezegd dat mijn ADSL verbinding het niet doet.

Het is waarschijnlijk een simpele instelling waar Orange mij niet mee kan helpen (gel*l van of ik de stekker er wel in heb zitten) 8)7

Verder ziet mijn laptop wel de linksys router... Wie o wie kan mij helpen. Alvast bedankt :)

• W33rd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 13:58
Heb je op je router de instellingen al bekeken? Heb je je modem al gereset? Je router al? En hoezo doet ie het niet? Wat doet ie niet? Krijgt de router wel een IP? Als je je computer op het modem aansluit doet hij het dan wel weer gewoon?

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
DMZ instellen? Alle verkeer wordt dan geforward en afgehandeld door je router.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 18:20

Plato112

Da is toch nie normaal!

En ook niet onbelangrijk over welk apparaat hebben we het? Oftewel welk type?

Speed limits are like herpes.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Speedtouch is volgens mij al een router, dus een extra router er tussen kan wellicht problemen geven. Hoe heb je de boel aangesloten? Modem naar wan poort van de router? DHCP ingesteld of niet? etc.

Voorts met bovenstaande reacties ^^

Verwijderd

Topicstarter
oke.. Sorry voor de ontbrekende gegevens. het is een speedtouch 516 (modem geleverd door orange) En de router (Linksys Instant Broadband EtherFast®Cable/DSL Firewall Router with 4-Port Switch/VPN End Point).

Modem al gereset. Router al gereset. Als ik de computer op de modem aansluit doet mijn internet het gewoon. sluit ik hem op de router aan (kabel) doet internet het niet (ook draadloos niet). Mijn laptop ziet dus wel de router (draadloos).. Router instellingen heb ik al bekeken. Ik kan de router instellen, heb gewoon voor DHCP gekozen. kan ook de modem instellen maar niks mee gedaan omdat ik dus niet weet wat ik moet doen.

PhoenixT, wat bedoel je met DMZ instellen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Plus. de modem is aangesloten op de WAN poort van de router.

• Noork
  • Niet online
De Speedtouch is al een router. Je moet dus DHCP uitzetten op de Linksys, en een IP-adres geven binnen de DHCP-range die de Speedtouch geeft. Hierna de speedtouch aansluiten op een gewone LAN poort van je router.

Er zijn verder genoeg topics over te vinden, zie b.v.
[Vraag] 2 routers aan elkaar
Speedtouch 510 + Router
Probleem: Speedtouch+Linksys router

[ Voor 41% gewijzigd door Noork op 22-09-2008 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de reacties.. maar nog steeds niet opgelost. Heb via de linksys site wat dingen uitgezocht. heb mijn ip adres verandert en de router PPoe server gezet... ging allemaal goed. Maar nog steeds geen internet. Nu ben ik erachter gekomen dat als ik mijn laptop rechtsreeks verbind met de modem (utp kabel) dat internet het niet doet maar bij mijn vaste computer weer wel. Dit is weer een ander probleem waar ik maar weer een mijn tijd aan ga verdoen

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:47:
I.. maar nog steeds niet opgelost. Heb via de linksys site wat dingen uitgezocht. heb mijn ip adres verandert en de router PPoe server gezet...
Waarom heb je dit ingesteld op de router. In principe regelt de speedtouch de internetverbinding. Op de router hoef je daarom geen aparte dingen te doen, behalve dan door DHCP uit te zetten.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Misschien deze HOWTO van HyperBart eens doorlezen ook.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Pagina: 1