Toon posts:

Verkoop van eeepc 1000 met Linux in NL

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gathering Of Tweakers,

Weet er iemand waar ik in NEDERLAND een eeepc van de 1000 (Atom) serie 1000 / 1000H met standaard Linux kan kopen? Ik heb geen zin in koopavonturen in het buitenland en een credit kaart heb ik niet en die wil ik ook niet hebben.

Ik ben sinds een paar jaar overgestapt van Windows naar Linux en op die Laptop komt sowieso Linux te draaien. Gezoek op internet w.o. ook Google, Tweakers, ... kende ze maar een OS en dat is Windows en is maar 1 versie van de 1000 serie op de markt en dat is de 1000H.
Op de Software Freedom Day waar ik afgelopen weekend was er niemand, die mij kon vertellen waar ik deze PC's in Nederland met Linux erop kan kopen. - Overigens heb ik in de trein iemand met de 1000H met Linux zien werken, dus dat apparaat met Linux zou ergens te koop moeten zijn, maar ik was toen niet zo wakker om te vragen waar hij dit apparaat gehaald had.

De keus voor de 1000 is dat deze een iets groter toetsenbord en scherm heeft dan de 700/900 series, maar nog wel veel beter mee te nemen is dan een traditionele laptop en daarbij heeft Linux lagere systeem eisen dan windows en ik geef ook de voorkeur aan de Atom 1,6 boven de celeron variant.

Welke leveranciers in Nederland zouden me verder kunnen helpen met de Linux versies van de 1000 serie van de eeePC. Ik wil zowel informatie voor de Linux verkrijbaarheid van de 1000 en de 1000H. Ik weet thans nog niet goed of ik het beste uit ben met een HD of een SSD drive.

Als iemand het info e-mail adres van Asus NL mocht hebben, daar ben ik ook mee geholpen dan vraag ik het hun zelf.

En is de hardware van de Windows versies en de hardware versies indentiek. In het geval het absoluut niet lukt een Linux versie te kopen kan ik dan gewoon een eeebuntu / netbookremix (8.10 Interpid Ibex {eind october}) of zoiets erop zetten, zonder dat ik met rare hardware problemen krijg te maken. - Het is wel raar dat je M$ belasting moet betalen als je een PC wilt kopen.

Groetjes

7Penselen

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Heb je al een keer gedacht gewoon naar de asus site te gaan m het email adres te zoeken :?

Verder weet ik niet of dit kan, maar je zou het ook gewoon kwijt kunnen in het algemene topic :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 23:29
Overigens heb ik in de trein iemand met de 1000H met Linux zien werken, dus dat apparaat met Linux zou ergens te koop moeten zijn, maar ik was toen niet zo wakker om te vragen waar hij dit apparaat gehaald had
Dit is een beetje een valse redenering, vind je ook niet?
Hij kan net zo goed zelf Linux erop hebben gezet.
1000 serie eeepc's met Linux heb ik zelf nog niet gezien, ook in de pricewatch staan er alleen maar met xp. Misschien is het handig als je dat in het eeepc topic gaat vragen.

Het e-mailadres van asus kun je gewoon van de site plukken dus dat moet niet zoveel moeite zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik eerst ook. Even een email adres opsnorren.
Een e-mail adres is niet te vinden 8)7 , maar er zijn wel enkele invulschermen voor service aan reeds verkochtte apparaten. Vandaar ik deze vraag ook hier even stel.

Ik ga die site Asus nog een keer omspitten.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15
EEE 1000H met linux word niet en gaat ook niet officieel in nederland geleverd worden. (bron : Asus zelf :P ) Je enige kans is een handelaar die een partij importeert uit het buitenland.... Of je koopt er gewoon 1 met windows en je mikt er zelf linux op.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Beste 7penselen,

GoT is geen helpdesk. Je zult zelf uit moeten zoeken waar en of je hem kan kopen.

Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.