Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Muziek afspelen met Winamp geeft instabiliteit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik zal eerst mn specs geven:
Laptop:
Processor
Processor-kloksnelheid 1600 MHz
Processorfamilie AMD Turion 64 X2 Mobile
Processor AMD Turion 64 X2 TL-52
Chipset ATI Radeon Xpress 1100
Office Versie: Office 2007

De titel zegt het al. Als ik Word open, en ik ben muziek af aan het spelen, dan word mijn systeem instabiel. Muziek slaat vaak over etc.
- Ik heb mijn audio drivers al opnieuw geinstalleerd.
- Ander type muziekbestanden geprobeerd(mp3 en flac)
- Gezocht op google, niet echt een oplossing gevonden
- Bestandskoppelingen nog eens een keer veranderd, als standaardprogramma winamp, daarna media player. Geeft allebei geen oplossing. Ik gebruik trouwens winamp v.5.541

Iemand nog ideen waar het aan kan liggen?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hoe druk zijn je HDD en CPU tijdens het gebruik van Word en de muziek?
Heb je het ook als je andere paketten gebruikt tijdens het muziek draaien?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:35:
Hoe druk zijn je HDD en CPU tijdens het gebruik van Word en de muziek?
Heb je het ook als je andere paketten gebruikt tijdens het muziek draaien?
Cpu gebruik blifjt rond de 5%. Bij openen en pauzeren schiet het wel omhoog naar 15-20%. HDD prestaties nemen amper toe bij het openen/pauzeren/afsluiten van Winamp / Media Player.

Het blijft hetzelfde bij andere pakketten, zoals access, of excel.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:45:
[...]

Cpu gebruik blifjt rond de 5%. Bij openen en pauzeren schiet het wel omhoog naar 15-20%. HDD prestaties nemen amper toe bij het openen/pauzeren/afsluiten van Winamp / Media Player.

Het blijft hetzelfde bij andere pakketten, zoals access, of excel.
En met paketten buiten de MS Office suite?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:46:
[...]

En met paketten buiten de MS Office suite?
Als ik een virusscan start, is het systeem stabiel(avast virusscanner), zo gauw als ik winamp dan open, kan ik niet eens meer normaal op start klikken.
Zelfde is met Firefox, als ik deze open heb staan, en ik speel muziek af, weer instabiel.
Nero8 opent hij niet eens als ik muziek aan heb staan.

en qua processorbelasting is er eigelijk niks geks te zien ofzo, niet dat hij ineens naar de 90% o.i.d. schiet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 10:59 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
ik neem aan dat je een onboard geluidskaart hebt? Welke dan?
Hoe zit het met het geheugengebruik dan?

Verwijderd

En hoeveel geheugen heb je erin hangen?
Misschien kun je eens een screenshot plaatsen van je taskmanager op het moment dat je een instabiele situatie voorhanden hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:31:
En hoeveel geheugen heb je erin hangen?
Misschien kun je eens een screenshot plaatsen van je taskmanager op het moment dat je een instabiele situatie voorhanden hebt?
Er zit 3Gb geheugen in, waarvan er 2,3Gb van word herkend.
Screenshot:
http://img150.imageshack.us/my.php?image=taskmgrgz0.jpg
De pieken zijn dus als ik van venster wissel. Terwijl ik dit doe, valt ook vaak het geluid voor een seconde weg.

De geluidskaart die erin zit is een High Definition Audio kaart, onboard.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 12:38 ]

Verwijderd

Kun je ook een screenshot geven van het taakbeheer met tabblad "Processen" open?
En is dit een screenshot van het exacte moment dat de "spike" optreedt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:42:
Kun je ook een screenshot geven van het taakbeheer met tabblad "Processen" open?
En is dit een screenshot van het exacte moment dat de "spike" optreedt?
Dit is idd het tijdstip dat de instabiliteit optreed.
http://img216.imageshack.us/my.php?image=proceszi1.jpg
Tabblad processen

Dit is trouwens begonnen sinds ik mijn laptop opnieuw heb geinstalleerd, voorheen draaide er hetzelfde op,zelfde software, zelfde versies, en toen had ik nergens last van

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 12:52 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

<knip>

[ Voor 255% gewijzigd door Tukk op 22-09-2008 13:07 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix - de oorzaak is je Winamp install als je dat met meerdere software pakketten ondervind.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:04:
Titelfix - de oorzaak is je Winamp install als je dat met meerdere software pakketten ondervind.
echter had ik dezelfde Winamp versie, voordat ik mijn laptop opnieuw installeerde, en toen had ik nergens last van. Nu heb ik trouwens ook hetzelfde probleem, met Windows Media player, nadat ik de bestandskoppelingen heb veranderd voor windows media player.

Ik zal eens proberen om Winamp opnieuw te installeren, resultaat horen jullie zo wel!
Edit: Na opnieuw geinstalleerd te hebben, nog geen verandering, instabiliteit blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 13:33 ]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:10:
[...]

echter had ik dezelfde Winamp versie, voordat ik mijn laptop opnieuw installeerde, en toen had ik nergens last van. Nu heb ik trouwens ook hetzelfde probleem, met Windows Media player, nadat ik de bestandskoppelingen heb veranderd voor windows media player.

Ik zal eens proberen om Winamp opnieuw te installeren, resultaat horen jullie zo wel!
Edit: Na opnieuw geinstalleerd te hebben, nog geen verandering, instabiliteit blijft.
Dat crss.exe proces.
is dat bij jou bekend, wat dat proces doet?
Het wordt op Internet nogal eens gerelateerd aan een virus, ik weet niet of je dat hebt.
Maar in combinatie met de problemen die je hebt is dat een mogelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 22-09-2008 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:37:
[...]

Dat crss.exe proces.
is dat bij jou bekend, wat dat proces doet?
Het wordt op Internet nogal eens gerelateerd aan een virus, ik weet niet of je dat hebt.
Maar in combinatie met de problemen die je hebt is dat een mogelijkheid.
csrss.exe bedoel je, dit is bij mij als het goed is een systeembestand, heb het nagezocht. Vaak is het een virus, behalve als hij in de Windows/system32 folder staat. Heb het opgezocht, en daar staat hij ook. Ik had die er al vanaf een clean install tussen staan, dus denk niet dat het een virus is. Heb in ieder geval mijn registry gecleand.

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog een idee waar het mogelijk aan zou kunnen liggen?
Pagina: 1