Samsung SV2042H traag

Pagina: 1
Acties:

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55
Goeiemorgen allemaal,

Dit zal voor jullie waarschijnlijk een vraag zijn die 100x gesteld is maar ik kan met search niet zo snel een antwoord vinden..

Ik heb een Samsung SV2042H zoals topic al aangeeft, en draai w2k server met ntfs.

Bij het opnemen van avi'tjes met een tv-kaart krijg ik geen lekker beeld. Door tijdens het opnemen te kijken naar taskmgr zie ik dat bij het opneemproces mijn processor (celeron 400) maar voor ong. 3% in gebruik is

Het snelheidsverlies zal hem dus moeten zitten in mijn harde schijf (lampje brandt continu). Nu heb ik gelezen dat je met nero je hd kan testen.. Heb ik gedaan, ik kom op 10.137 KB/s. Lijkt me een beetje weinig als ik max 33 MB kan halen ??

Harde schijf is UDMA100, moederbord p3b-f is udma 33. Ik heb op aanraden van compushop al een 80 pins ide kabel gehaald maar helpt niet, blijkt volgens sommige threads hier ook niet eens nodig te zijn voor udma 33.

Geheugen is trouwens 128 mb

Weet iemand hier iets op te zeggen?

Mijn dank zal groot zijn :)

Joris

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 21:55
Welke zaak is dat die jou een 80 pins kabel heeft aangesmeerd en hoeveel heb je ervoor betaald??
Bij UDMA 33 is een 80 pins kabel helemaal niet nodig.
Bij een kennis die ook een Samsung heeft is de schijf ook erg traag. Binnen config scherm kan DMA ook niet worden aangevinkt.

Verwijderd

Dat komt dan waarschijnlijk omdat hij op udma 5 staat ingesteld. Bij UDMA 33 moet dit udma 2 zijn. Dan gaat hij veel sneller.
Met dit progje kun je het instellen:
people.zeelandnet.nl/geelhoeda/setudma.exe

Je harde schijf wordt dan wel gewist.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55
Je harde schijf wordt dan wel gewist
Ah jo zijn we gewend :) .. Had voor deze SV2042H nog een zelfde type maar die crashte toen ik hem (dom) aansloot terwijl de pc nog aanstond.
(Moet ie volgens mij wel tegen kunnen?)
Toen draaide hij niet meer

Nog geprobeerd om deze printplaat op de gecrashte te zetten. Toen draaide die ff een paar seconden, maakte 4 tikken en ging weer uit.. vaag?

en die kabel kostte me wel mooi 25 piek

Anyway ik zal die tool ff proberen als ik die disk van de garantie weer heb..Tnx

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans