Ubuntu Mobile op m'n tablet? (TC1000)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq TC1000 tablet (met Transmeta 1Ghz proc) en ondanks 1Gb geheugen loopt ie voor geen meter. Dus ik dacht: Ubuntu erop, klaar! Dat doet het, maar ook dit os loopt traaaag. én ik heb geen tablet-functionaliteit (kan wel, maar das mij te ingewikkeld).

Nieuwe poging: Ubuntu mobile installeren.... Heeft iemand enig idee of dat gaat werken op deze "normale pc" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-08 19:30
Al ik in de package feed kijk zie ik er gewoon een dummypakket voor MID staan, beschikbaar voor zowel 32- als 64 bitssystemen. (Link)

MID kan je dus boven op ieder ubuntusysteem installeren, maar omdat de grafische versies, zoals Ubuntu en Kubuntu, nogal veel overhead hebben raad ik aan om de servereditie te downloaden en daarop vervolgens het pakker ubuntu-mid te installeren. (apt-get install ubuntu-mid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smart! ga ik ns proberen, thx!

edit: de server-editie is dus lichter? die heeft dan geen GUI denk ik, of wel? (jep, newbie, sorry)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-08 19:30
De server editie heeft inderdaad geen GUI, daarom gebruikt hij een stuk minder cpu en geheugen.
De server editie heeft minimaal het volgende nodig:
# 166 MHz processor
# 64 MB of system memory (RAM)
# At least 1.5 GB of disk space
# VGA graphics card

De desktop editie:
# 700 MHz x86 processor
# 384 MB of system memory (RAM)
# 8 GB of disk space
# Graphics card capable of 1024x768 resolution
#Sound card
#A network or Internet connection

Dit is de onderste limiet om het nog fatsoenlijk te draaien, Ubuntu kan in theorie ook op een 468 met 32MB geheugen draaien, maar dat is trager dan een slak met tegenwind. :+
Ik heb zelf met een andere distro de window manager van MID, Matchbox, op een 400Mhz Xscale met 32MB ram draaien, en als je swap aanzet is dat prima te doen!

Installatie is met de server editie niet veel moeilijker dan met de desktop, een complete howto staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk geprobeerd, maar het gaat niet helemaal lekker: Installeren is geen enkel probleem, maar als ik daarna wil opstarten krijg ik iets als: deze kernel is niet compatibel, ofzoiets.......

inmiddels ligt ie er al weer af, als ik m nog een keer probeer zal ik de exacte melding ff opschrijven. Maar tot zover, klinkt dit bekend??

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Inmiddels is er een Netbook Remix van Ubuntu 9.04 uit, misschien dat dat gaat werken... ik kan niet veel erover vinden, heeft iemand dit al geprobeerd (op een tc1000 dus)? ik ben niet zo van het programmeren enzo, dus ik hoop natuurlijk op een klant-en-klare 'howto'.... ;)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:45:
Inmiddels is er een Netbook Remix van Ubuntu 9.04 uit, misschien dat dat gaat werken... ik kan niet veel erover vinden, heeft iemand dit al geprobeerd (op een tc1000 dus)?
Misschien kan je het ook gewoon zelf proberen? Hij is er in een Live-CD variant, dus is echt geen enkele moeite. Bovendien ben jij een van de weinige die die hardware tot z'n beschikking heeft.
ik ben niet zo van het programmeren enzo, dus ik hoop natuurlijk op een klant-en-klare 'howto'.... ;)
Programmeren? :?

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 27-08-2009 15:55 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm... is misschien een idee... :$

met 'programmeren' (compleet de verkeerde term inderdaad) bedoelde ik al die lappen code-tekst die ik tegenkom in allerlei posts over dit onderwerp.
(zoals deze bijvoorbeeld)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:25:
met 'programmeren' (compleet de verkeerde term inderdaad) bedoelde ik al die lappen code-tekst die ik tegenkom in allerlei posts over dit onderwerp.
(zoals deze bijvoorbeeld)
Nou nou, wat een lappen 'code'. Het is geen code-tekst, maar gewoon configuratie of commando's. Je kan ze dus gewoonweg interpreteren.
Bijvoorbeeld
sudo apt-get install xserver-xorg-input-fpit

sudo = doe als root
apt-get = tool voor packagemanagement (tegenwoordig gebruikt men aptitude) voor installeren, verwijderen etc.
install = geeft apt-get de hint dat je iets wil installeren
xserver-xorg-input-fpit = het pakket dat je ermee installeert.

Je kan ook op je eigen manier dat pakket installeren, met je favo dkpg-compliant package manager. Bijvoorbeeld Synaptic is gewoon met GUI.

Die xorg.conf file is best groot, maar dat komt door het hebben van een tablet PC die niet 'standaard' wordt ondersteund, waardoor je specifieke waarden even moet meegeven aan X. :) Blame de fabrikant voor het niet communiceren van dit soort waarden aan de X/Ubuntu community... Nu heeft iemand ze moeten zien reverse engineeren om het aan de praat te krijgen, blijkbaar.

Maar don't worry, gewoon ff doen. Ik had dit allang gedaan in de tijd dat ik dit bericht typ.... en jij binnen de tijd dat je aan dit topic hebt besteedt. :)
ik ben niet zo van het programmeren enzo, dus ik hoop natuurlijk op een klant-en-klare 'howto'.... ;)
Je geeft zelf al de link. :)

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 28-08-2009 13:38 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1