Toon posts:

Op zoek naar Microsoft LX-3000 headset specificaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een jaar geleden een headsetje gekocht van Microsoft type LX-3000

In eerste instantie vond ik het geluid iets te vol, erg veel bas - en doordat de 'band' ook vrij strak op m'n hoofd zat (heb hem nu iets gebogen), zat ik toch liever met m'n vertrouwde Senheiser HD 201 achter de computer..

Deze Synheiser headset produceerd echter, iets te weinig bas.. en met spellen / rock muziek merk je dat toch wel. Van de week vond ik in de instellingen van de Microsoft headset de optie om de geluidskwaliteit op 48000Hz te zetten (48KHz). En ik geloof dat dit toch wel een magisch effect had _/-\o_ Het lijkt er op alsof er meer tonen uit komen, en het geluid een stuk zuiverder is. Maar hoe kan dit dan vraag ik me af, bij de specificaties van veel van die headsets staat 20 ~ 20.000Hz

Ook staat er bij de specificaties van Microsoft over deze headset, dat er 'digitaal geluid' uit komt / en dat de headset 'digitaal is' en daardoor superieur geluid geeft (spraak via mic). Is dit nou echt een typische marketing truc?

Is er mischien iemand die meer specificaties van deze headset heeft, en dan voornamelijk over de chip die in de headset zit (in de afstandsbediening van het het snoer zit de geluidskaart)? Ben nu toch wel aardig onder de indruk van het ding.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Dat digitale is geen marketingtruk, maar gewoon de waarheid(geldt voor alle USB-headsets)

Verwijderd

Topicstarter
Als je nou even had uitgelegd waarom dat dan wel zo zou zijn, had ik je mischien wel gelooft...

Mischien dat je dat nog even kan doen? (Zo'n niets zeggende oneliner, daar kan ik niets mee)

Het signaal naar de speakers is toch net zo analoog als het signaal vanaf een gewone geluidskaart naar de speakers?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 19:02 ]

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 20:16
Volgens mijn beperkte kennis van natuurkunde is geluid een golf, dus digitaal geluid horen lijkt me sterk. Maar het ding wordt wel digitaal aangestuurd, via die USB poort, en dan zal er in je headset of afstandsbediening van je headset wel een a/d d/a convertor zitten. Ik ben er nog niet uit of digitaal wel per definitie beter is... aangezien het toch een omzetting is van iets wat in de eerste plaats analoog was. Maar wat betreft interferentie en/of modificatie is digitaal wel weer handig.

Nogmaals, ik weet niet zoveel (zeg maar, vrij weinig, alleen wat ik met natuurkunde geleerd denk te hebben), maar my two cents... Aan specs kan ik je niet helpen, helaas.

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog is dus gewoon in die marketing truc gestonken...=)

electropruts: mja, er klopt wel wat van je verhaaltje -> alleen is het gewoon een feit dat een normale geluidskaart net zo 'digitaal' werkt

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:43:
mad-dog is dus gewoon in die marketing truc gestonken...=)

electropruts: mja, er klopt wel wat van je verhaaltje -> alleen is het gewoon een feit dat een normale geluidskaart net zo 'digitaal' werkt
Ben niet in de marketingtruc gestonken, want wat ze claimen klopt in principe wel. Er is geen analoge geluidsoverdracht tussen de computer en de headset, aangezien er een geluidskaart in die headset zit. Zodoende klopt de claim van digitaal geluid wel.
Pagina: 1