Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Microsoft licenties] Wat mag wel en wat niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit wanneer het gaat om licenties. Ik wil weten wat voor software met welke licentie je in een bedrijfsomgeving als legaal beschouwd mag worden. Mag je bijvoorbeeld Windows XP Home/ Vista Home in een bedrijfsomgeving draaien? Het zelfde geldt voor Office; Office 2007 home in een bedrijfsomgeving?

Wat MOET je, wanneer je refurbished hardware aanschaft, aan licentie/productkey hebben zodat de autoriteiten het als een legale versie beschouwen? Ik kan weinig op de microsoft website vinden; too much data, systemoverflow :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan weinig op de microsoft website vinden; too much data, systemoverflow :P
Hoezo? Lees de EULA en je bent er.

Home: geen probleem, AFAIK. OEM icm refurbished is dat wel, maar dat heeft dan weer niets te maken met bedrijfs- of privegebruik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oowww EULA is dat dat ik altijd naar beneden scroll en op 'accept' klik :P :9 Ik zal er eens in duiken.

Dus jij wou zeggen dat ik Office 2007 home/student kan aanschaffen en deze op 3 systemen in een bedrijfsomgeving mag draaien. Home heb je namelijk 3 licenties! Ik kan niet geloven dat Microsoft zo soepel is.

Refurbished systemen zijn wellicht een interesant alternatief voor nieuwe systemen. De specifieke hardware mag je als stabiel beschouwen gezien ze meestal draaien in grote organisaties. Als er dus bij zo'n refurished bak Windows wordt meegeleverd wil ik zeker weten dat ik ook echt alles mee heb gekregen zodat ik het als een legale versie mag beschouwen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom vraag je het als je niet eens het ene document leest waar in staat wat volgens de leverancier mag en niet mag? ;)

Maar nu komt Student pas naar voren. Zie de EULA en/of andere topics.Google-hits. Nee. Nou ja, het mag vast wel zolang je er niets commercieels mee doet :+

Refurbished: zoals gezegd, zie de EULA. Let op wat er over overdragen wordt gezegd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De EULA is in Nederland niet rechtsgeldig. Alles wat daar in staat, kan je met een korrel zout nemen.

Als je een licentie hebt, of dit nu Home is of Pro, dat maakt niet uit. Als je dus voor de zaak een Home licentie hebt, moet je Home draaien. Heb je een Pro licentie, moet je Pro draaien.

Ey!! Macarena \o/

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Dat ligt een stuk genuanceerder. Zie De rechtsgeldigheid van software-EULA’s.

[ Voor 17% gewijzigd door alx op 22-09-2008 00:32 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Voor wat Office betreft, mag volgens de verpakking, het pakket op 3 PC's in 1 huishouden worden geïnstalleerd, zolang het niet voor commerciële doeleinden wordt gebruikt.
De XP Home en Vista Home Basic/Premium licenties mogen gewoon worden gebruikt voor zover ik weet. Mocht het echter om grote aantallen gaan, is het echt NIET voordelig om licenties te kopen.
Er zijn inmiddels meerdere firma's die licenties verhuren per maand/jaar etc, en dat schijnt echt vele malen goedkoper te zijn...
Pagina: 1