• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 10:27
Ik heb een website draaien op mijn resellerserver. Deze website heeft een .nl domein, maar heeft inmiddels ook de .com domein. Echter moet op beide url's hetzelfde te zien zijn. Daar lijkt mij mirrorren dus handig voor, maar weet niet wat de makkelijkste manier is. De website is een website in de taal php met een mysql database erachter. De database hoeft niet gemirrorred te worden, enkel het velletje.

Nu is mijn eerste gedachte gewoon het velletje te uploaden naar het .com-domein, de rest wordt namelijk uit de database getrokken. Aanpassingen kan ik dan met FTPsync weer rechttrekken. Toch wil ik jullie vragen of dit geen fouten kan veroorzaken? Is dit veilig te doen, waarbij beide domeinen op dezelfde database draaien? Of zouden jullie ook de database mirrorren en zo het hele zaakje gelijktrekken? En wat is volgens jullie de makkelijkste, maar vooral de veiligste manier? :)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
zoek eens op .htaccess mod rewrite :)

De manier die jij voorstelt kan je problemen met google opleveren: google straft "duplicate content" namelijk af.

Daarom is het misschien beter om [domein.com] te laten doorverwijzen naar [domein.nl], middels een 301 of via javascript.

[ Voor 91% gewijzigd door MuisM4t op 21-09-2008 22:19 ]

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:48

M-ThijZ

Riding on Rails

Virtual host uitbreiden zodat ook de .com versie geaccepteerd wordt? Veruit het makkelijkste.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gewoon in de DNS de .com naar de .nl verwijzen (en eventueel, als het een virtual host deze naar wens ook aanpassen). C'est tout.
MuisM4t schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:14:
De manier die jij voorstelt kan je zelfs problemen met google opleveren: google straft "duplicate content" namelijk af.
Dat zal wel meevallen; zeker als je google een handje helpt met de juiste tools ;)
Duplicate content on a site is not grounds for action on that site unless it appears that the intent of the duplicate content is to be deceptive and manipulate search engine results. If your site suffers from duplicate content issues, and you don't follow the advice listed above, we do a good job of choosing a version of the content to show in our search results.

However, if our review indicated that you engaged in deceptive practices and your site has been removed from our search results, review your site carefully. etc...etc...

[ Voor 96% gewijzigd door RobIII op 21-09-2008 22:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
is een redirect geen optie?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

RobIII schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:18:
Gewoon in de DNS de .com naar de .nl verwijzen (en eventueel, als het een virtual host deze naar wens ook aanpassen). C'est tout.
<snip>
Helemaal eens met de man met het opmerkelijke avatar. Waarom dubbel doen als het eenvoudig en enkelvoudig kan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Redirect. Via Htacces, via Javascript, Via je DNS.. etc...

Een 1:1 kopie is gewoon onzin.

• Tarabass
Ik heb het nu inderdaad als redirect staan via dns, maar nu word ik voor mijn gevoel (omdat enkel de .nl geïndexeerd wordt) slechter gevonden in de engelse google. Wat mijn doel was is dat beide domeinen in de nederlandse en de engelse google geïndexeerd zouden worden, maar zo te lezen heeft dat geen zin?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tarabass schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:53:
Ik heb het nu inderdaad als redirect staan via dns, maar nu word ik voor mijn gevoel (omdat enkel de .nl geïndexeerd wordt) slechter gevonden in de engelse google. Wat mijn doel was is dat beide domeinen in de nederlandse en de engelse google geïndexeerd zouden worden, maar zo te lezen heeft dat geen zin?
:? Die conclusie trek je na minder dan 1 dag? :D

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tarabass
RobIII schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:54:
[...]

:? Die conclusie trek je na minder dan 1 dag? :D
Áls je de redirect bedoelt, dan moet ik je zeggen dat het al maanden zo draait. Mijn andere opmerking was een vraag, geen aanname..
Pagina: 1