Ziggo en DECT VoIP (QOS

Pagina: 1
Acties:

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik heb momenteel Online ADSL Extra via ISDN waarmee ik niet veel meer dan 4Mbit haal. Omdat de abonnementskosten samen hoger uitvallen dan het Alles-in-1 Extra pakket (12/3Mbit) van Ziggo ben ik van plan over te stappen.

We hebben momenteel een Siemens DECT systeem met 1 vaste telefoon met antwoordapparaat en twee draadloze handsets. Tevens zijn er een stuk of 6 vaste LAN aansluitingen en nog een paar laptops op WiFi. Deze situatie moet zo ongeveer gelijk blijven.

Omdat Wifi telefoons nogal veel stroom vreten had ik bedacht dit te doen met de Siemens Gigaset S675 IP Bundel: basis + 2 handsets. (In combinatie met de standaard Ziggo kabelmodem, een wifi router, en een unmanaged switch).

Waar ik nog niet helemaal uit ben is of het mogelijk is om die gigaset te gebruiken in combinatie met een vaste VoIP telefoon. Zijn de handsets individueel als VoIP toestel te bereiken? Dit in verband met intern bellen en doorschakelen. Het zelfde verhaal voor softphones.

Tevens wordt er wel eens getorrent, dus ik neem aan dat QOS een vereiste is? Tot nu toe heb ik altijd vrij simpele units zoals de WRT54G gebruikt. Kan iemand een goede router adviseren?

Edit: fatsoenlijke topic naam vergeten, kan iemand dit veranderen in DECT VoIP icm. andere SIP telefoons oed? sorry :X

[ Voor 6% gewijzigd door DiLDoG op 21-09-2008 22:14 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Gebruikt ziggo wel SIP voor telefonie?

UPC (bv) levert gewoon analoge telefoonpoortjes op hun modems. Daar hoef je zelf als gebruiker niets aan te doen, en heb je zelf ook niets mee te maken mbt QOS enz.

In principe kun je de hele gigaset-bende behouden, op voorwaarde dat je basisstation een analoge versie is. Onderling bellen enz blijft dan mogelijk. Alleen maar 1 gesprek gelijktijdig naar buiten toe.

Als je nu een ISDN basisstatoin hebt kun je t goedkoopste een simpel setje halen en daar je huidige handsets op aanmelden. Je houd dan wel de beperking van max 1 gesprek.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

edit: i'm with stupid ^^
Als je dit allemaal in elkaar wilt bakken heb je een IP-PBX nodig of en SIP trunk. Ik ga er vanuit dat je beide niet hebt, aangezien dat vrij complexe materie is.

Als je bestaande omgeving aan je wensen voldoet, waarom sluit je dat dan niet gewoon aan op je ZIGGO voice poortjes?

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 21-09-2008 23:26 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan je melden dat de modems (Motorola Surfboards) die van Ziggo bij het alles in 1 pakket worden uitgeleverd, gewoon een analoge telefoonpoort hebben. D'r staat er hier een meter of 2 verderop eentje te glimmen namelijk, en die is 3 weken terug aangesloten - mag dus aannemen dat dat de standaard is ;)
Toegeven, ZIggo is wel bellen via de kabel en dus waarschijnlijk over IP, maar dat handelt dat surfboard af. Kun je gewoon je analoge set op hangen. Enige waar ik me wel even wat zorgen over zou maken is de aansluitfactor - waar je vroeger van de KPN een aansluitfactor van max 2,5 mocht hebben (ca 5 toestellen op 1 lijntje), weet ik niet hoeveel dat nu is. Zou me niks verbazen als dat lager is ;) Maar een simpele DECT zou je er zonder veel problemen aan moeten kunnen hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11-2025
De huidige toestellen zijn met ISDN aansluiting, dus aansluiten op de (analoge) modem wordt hem niet.

Met die Gigaset S675 kan je intern bellen en doorschakelen tussen verschillende handsets, maar ik weet dus niet of dit ook met andere VoIP phones werkt.

Ik heb ook al eens gekeken naar zon Linksys SPA9000 oed, maar ik neem aan dat dat weer niet werkt icm het systeem van de S675 (niet via de menutjes iig lijkt me).

En zijn die analoge telefoonpoortjes uiteindelijk ook niet gewoon SIP?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

DiLDoG schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:42:

En zijn die analoge telefoonpoortjes uiteindelijk ook niet gewoon SIP?
De communicatie tussen de modem en de centrale werkt met SIP, van buiten merk je daar niets van, uit de poortjes komt natuurlijk gewoon analoge telefonie.
Pagina: 1