Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Heel het weekend zitten zoeken helaas zonder result
8)7
Is er iemand die een KVM switch weet die 100% draait met een XP Pro SP2 machine en anderzijds Vista Home Premium SP1 64-bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

rg-mohwa

Phoe Hé

een kvm switch heeft toch niks met software te maken ?
dat is toch gewoon wisseling van toetsenbord + muis + Monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Welke KVM-switches ben je zelf al tegengekomen dan? En waarom vallen ze af / zouden ze niet werken met Vista x64?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:45:
Hallo,
Heel het weekend zitten zoeken helaas zonder result
8)7
Is er iemand die een KVM switch weet die 100% draait met een XP Pro SP2 machine en anderzijds Vista Home Premium SP1 64-bit ?
Ik geloof dat ik wel snap waarom je het niet vindt.
Waar in de wereld komt het verhaal vandaan dat je een 64-bit KVM switch moet hebben?
Dat lijkt me nogal vreemd.
Even de KVM aansluitingen op een rijtje, voor zover bij mij bekend:

1. Keyboard
2. Video
3. Mouse
(heh? toevallig, KVM :P )

Wat moet er nou speciaal zijn zodat het wel of niet gaat werken met een 64-bit vista versie? Elke willekeurige KVM switch lijkt me voldoende voor elk willekeurig OS.

Dus om antwoord te geven op deze vraag:
Gewoon, elke KVM switch met genoeg aansluitingen naar je wensen.

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 21-09-2008 21:54 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rg-mohwa schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:46:
een kvm switch heeft toch niks met software te maken ?
dat is toch gewoon wisseling van toetsenbord + muis + Monitor ?
Dat dacht ik eerder ook doch blijkbaar gaat die ballon toch niet zomaar op,zeker niet naar de x64 Vista.
Bij de gewone mechanische switch zou veelal het opeens volledig wegvallen van het toetsenbord voor problemen zorgen,het moet dus een electronische hardware switch zijn.
De software base switch komt niet in overweging !
Bij alle fabrikanten gaan ze t/m ondersteuning voor XP en sommige geven VISTA Capable op maar zwijgen in alle talen over 64bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb hier een een KVM gehad met Vista 64 en XP. Newstar was het merk en draaide perfect.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Sorry hoor maar wat een onzin!

Ik typ dit berichtje namelijk via een kvm switch met aan de ene kant een win vista 64 bit en aan de andere een debian bak, dus jouw probleem snap ik echt niet.

De meeste switches zijn trouwens ook niet meer mechanisch maar via electronica geschakeld, scheelt ook weer :)

[edit]

Uit dat topic waar je naar linkt:
* myReactBekijk myReact van aobh
* galleryBekijk de gallery van aobh

Reg. datum: 07 november 2006
Opgelost. Bleek verrote KVM switch te zijn. Had conceptronic zelf benaderd maar daar schoot je geen kont mee op. MNM nam met alle plezier de KVM switch terug (creditnota) en heb een linksys besteld die het prima doet nu!

[ Voor 39% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 21-09-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar die conceptronic *kuch* KVM switch bleek gewoon defect... :?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Oh.

Ik heb hier ook een KVM-switch gehad. Heeft altijd prima gewerkt op twee PC's die beide Windows Server 2003 draaide. Totdat ik 1 van de PC's verving door een nieuwe, die weer Windows 2003 draaide. En daarop werkte mijn muis niet meer via de KVM-switch. Wel als ik hem opstart met een Knoppix live-cd trouwens!

En nu, is mijn KVM-switch nu niet compatible met Windows 2003?

Op basis van één verhaal concludeer je dat er geen switches zijn die werken met Vista x64?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Ik geloof wel in het probleem van de TS. Ik heb zelf nl. ook een KVM voor mn notebook Vista Business x86 en mn PC Vista Business 64bit. In Vista werkt alleen mijn toetsenbord het niet op mijn PC. in o.a. de BIOS werkt het toetsenbord wel gewoon. Als ik op mijn PC werk, gebruik ik dus een ander toetsenbord via PS2, maar meestal via RDP.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok als jullie het zeggen moet ik verdorie wel verkeerd hebben gezocht,maar waarom geven die fabrikanten dan op WinMe/2000/XP en nergens geen Vista64 als het Os er toch niets mee te maken heeft....maar ok.
Deze link was ook hetgeen mij deed twijfelen http://www.vistaheads.com...witches-vista-64-bit.html
Kijk vooral naar de last reply
Ik zal er best ééntje kopen en zelf proberen denk ik

Thanks all

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
falcon2001 schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:55:
Heb hier een een KVM gehad met Vista 64 en XP. Newstar was het merk en draaide perfect.
@ falcon2001
Weet je toevallig het Newstar type nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:02:
Ok als jullie het zeggen moet ik verdorie wel verkeerd hebben gezocht,maar waarom geven die fabrikanten dan op WinMe/2000/XP en nergens geen Vista64 als het Os er toch niets mee te maken heeft....maar ok.
Omdat de mensen dat willen zien.

Net zoals op een toetsenbord / muis / usb stick staat voor welke os'en hij geschikt is. Dit zijn tegenwoordig gewoon standaard apparaten die op een standaard manier aangesproken worden en altijd moeten werken.

Hooguit heb je wat drivers nodig voor extra toetsen etc. Maar de basisfunctionaliteit werkt net zo goed met een TB van 1 euro als met een TB van 1000 euro.

Als niemand erop zet waar het voor is dan gaan de mensen in de winkel vragen of het wel voor hun computer geschikt is...
Pagina: 1