C4M1 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:27:
Nr6 goed scherp, top angle, fijn belicht, prima ZW conversie, nabewerking zou je nog iets meers blacks erin kunnen draaien en de glinstering in de ogen handmatig even kunnen bijwerken. Verder helemaal niets op aan te merken, behalve het feit dat de aap waarschijnlijk een mooie gouden ring draagt

De rest is allemaal of niet fijn bewerkt, of geen prettige angle, of te hard belicht. Nr 1 kun je iets verder proberen te laten loskomen van de achtergrond. En vierkant maken helpt in dit geval misschien ook. Is verder wel een ragscherpe foto met interessante expressie.
Heb even wat geprobeerd, wel quick en dirty, maar is zoiets wat je bedoelt?:
Klik.
Nog niet helemaal vierkant, maar toch.
Heb de achtergrond even snel gedesaturate en wat anders gecropt. Ik weet het niet, vond de andere compositie denk ik beter.
ajhaverkamp schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:42:
Mocht je het willen weten:
Foto 1, 5 & 6: Berberaap
Foto 2, 7: (Boliviaans) Doodshoofdaapje
Foto 3: Westelijke laaglandgorilla (Kisiwa met baby Lembo'e)
Foto 4: Wanderoe
Foto 6 is mijn favoriet, is er nog een specifieke reden waarom die in zwart/wit is?
Thanks voor de namen, dat is ook altijd leuk om te weten, heb in de apenheul verder niet zo heel veel op de namen gelet.
De z/w conversie heb ik gedaan omdat de originele foto te weinig contrast had naar mijn mening en beetje erg overbelicht enzo, ook was het allemaal een hele lichte boel. In zwart/wit kwam deze foto gewoon een stuk beter naar voren. Er zat verder geen gedachte aan vast.
Hier is de originele, beetje bewerkt met contrast etc.:
Klik.wacko schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:22:
Leuke foto's

. Qua reeks is het een beetje inconsistent nabewerkt maar het zijn allemaal prima foto's. Op 2, 3 en 4 lijkt de witbalans wat te koel en in 2 en 4 stoort de blue fringing in de achtergrond wel wat. Op 4 is sowieso de achtergrond nogal storend. Wel mooie uitsnedes, scherpte en expressies

Nog even opnieuw nabewerkt, bij mij leken ze wel goed opzich. Hoe krijg je de blue fringing weg trouwens, ik heb nu het blauwe desaturate, maar dat lijkt me niet de goede oplossing. Ook heb ik beide temperaturen van de witbalans iets omhoog geschroeft, beter zo?
2:
4:

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:08:
Nette foto's! bij mij zijn 1 en 6 favoriet, kijken allebei rustig weg. Bij je herziene nabewerkingen lijkt vooral bij de laatste dat geel begint te overheersen. De blauwe fringe kan je met de defringe functie binnen lightroom wel aardig wegkrijgen lijkt me.
Ja, ik dacht bij de laatste ook al dat ik misschien iets te ver was doorgeschoten met de temperatuur. Ik zal in LR eens even kijken waar ik dat kan vinden, nog niet gezien

. Denk er gewoon overheen gekeken.
[
Voor 26% gewijzigd door
Infinchible op 23-09-2008 20:24
]