Ik heb sinds een jaar of twee een Zyxel P-2602HW-D1A via eerst Tiscali en nu Telfort. SInds enige tijd raak ik als een van mijn pc's een tijdje aan staat, de verbinding kwijt. Ik krijg op de netwerkadapter van de pc nog wel de staus 'connected' maar kan het internet niet meer op. Release / renew van het ipadres werkt niet, via de browser conencten met het ipadres van de router lukt ook niet.
Enige oplossing is het uit / aan zetten van de zyxel, waarna de pc weer verbinding heeft. Probleem treedt op bij gebruik van DHCP op de zyxel, maar ook als ik de pc's allemaal een vast IPadres geef...
Ik kan er niet achter komen wat het probleem is, alle statuslampjes van het modem branden gewoon als dit probleem optreedt.
Gegevens:
1 zyxel P-2602HW-D1A
1 laptop via draadloos aangesloten (is dan ook verbinding met zyxel kwijt)
1 desktop via UTP
1 xbox classic via UTP
1 NAS via UTP
Firmware is de laatste versie (V3.40 (AJZ2))
WAN mode: Routing
Iemand een sugegstie?
Enige oplossing is het uit / aan zetten van de zyxel, waarna de pc weer verbinding heeft. Probleem treedt op bij gebruik van DHCP op de zyxel, maar ook als ik de pc's allemaal een vast IPadres geef...
Ik kan er niet achter komen wat het probleem is, alle statuslampjes van het modem branden gewoon als dit probleem optreedt.
Gegevens:
1 zyxel P-2602HW-D1A
1 laptop via draadloos aangesloten (is dan ook verbinding met zyxel kwijt)
1 desktop via UTP
1 xbox classic via UTP
1 NAS via UTP
Firmware is de laatste versie (V3.40 (AJZ2))
WAN mode: Routing
Iemand een sugegstie?