Toon posts:

Zyxel 2602HW iedere keer verbinding kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een jaar of twee een Zyxel P-2602HW-D1A via eerst Tiscali en nu Telfort. SInds enige tijd raak ik als een van mijn pc's een tijdje aan staat, de verbinding kwijt. Ik krijg op de netwerkadapter van de pc nog wel de staus 'connected' maar kan het internet niet meer op. Release / renew van het ipadres werkt niet, via de browser conencten met het ipadres van de router lukt ook niet.

Enige oplossing is het uit / aan zetten van de zyxel, waarna de pc weer verbinding heeft. Probleem treedt op bij gebruik van DHCP op de zyxel, maar ook als ik de pc's allemaal een vast IPadres geef...

Ik kan er niet achter komen wat het probleem is, alle statuslampjes van het modem branden gewoon als dit probleem optreedt.

Gegevens:
1 zyxel P-2602HW-D1A
1 laptop via draadloos aangesloten (is dan ook verbinding met zyxel kwijt)
1 desktop via UTP
1 xbox classic via UTP
1 NAS via UTP
Firmware is de laatste versie (V3.40 (AJZ2))
WAN mode: Routing

Iemand een sugegstie?

Verwijderd

Heb zo'n zelfde probleem ook gehad. Leek of het geheugen of iets dergelijks telkens volliep. Enige optie was dan inderdaad om de Zyxel van de spanning te halen en weer aan te sluiten. Vreemde was dat het altijd goed had gewerkt en opeens dit probleem optrad. De oplossing bij mij was een firmware update, waarna ik geen probleem meer heb ondervonden.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 18:53
Het ligt ws. aan het aantal connecties. Gebruik je p2p als je pc aanstaat? Mijn d1a kan 4096 connecties aan, dat is meer dan ruim voldoende. De setting vind je onder ' Max NAT/Firewall Session Per User', onder het kopje NAT. Probeer anders eens je modem te resetten naar factory defaults, vaak helpt dit, als je zelf settings hebt aangepast.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 22:53

TheTeek

TheTeek

Precies hetzelfde probleem, maar dan alleen met de wifi verbinding en met meerdere laptops.
uit en aanzetten va nde router verhelpt het probleem dan weer, best irritant als de router beneden staat en je net lekker in je bedje ligt...;)

Bij mij met de laatste firmware en zit er niet op te wachten weer een update van de firmware te doen, want alle instellingen zijn dan weer verdwenen, zoals voip, firewall enzovoorts...

Denk dat ik een losse wifi router ga aanschaffen...

No one knows what TheTeek is

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:25:
Het ligt ws. aan het aantal connecties. Gebruik je p2p als je pc aanstaat? Mijn d1a kan 4096 connecties aan, dat is meer dan ruim voldoende. De setting vind je onder ' Max NAT/Firewall Session Per User', onder het kopje NAT. Probeer anders eens je modem te resetten naar factory defaults, vaak helpt dit, als je zelf settings hebt aangepast.
Ja, ik draai Utorrent, maar vooral newsleecher staat continu actief. Ik zag gisteren inderdaad de optie van de connecties, die heb ik nu maar op 6000 gezet (stond op 2048 ofzo), kijken wat dat doet...
Firmware heb ik naar gekeken maar volgens de update -optie van het modem ben ik in het bezit van de laatste versie. Als het weer optreedt zal ik eens de ipconfig/all bekijken, misschien dat daar wat raars in staat. Maar dat kan ik me niet echt voorstellen want ook bij vaste ipadressen treedt het op...