Verwijderd

Topicstarter
helleu,

Ik wil een beamer kopen in combi met een ps3. Met deze beamer wil ik gebruik maken van HD beeld. In deze beamer zit een speaker van 2 watt, dit is naar mijn zin niet genoeg, en ik wil hier dus iets anders voor in de plaats... Maar wat heb ik hier voor nodig? ik heb een 5.1 speakersetje staan (overigens niet HD), mijn vraag:

welke kabels heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen? én zodat hij in HD kan projecteren? én het geluid via mijn speakertjes kan laten klinken?

ik heb al wat zoekwerk gedaan, maar ik weet niet zeker of dat dit de juiste kabel is :X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

De PS3 stuurt OF een stereo signaal uit (analoog, twee plugjes) OF een 5.1 signaal via de digitale uitgang. Die laatste heeft de voorkeur. Wat je dan nodig hebt, is een speakersetje met een decoder. Je kunt die herkennen aan de digitale aansluiting en Dolby logo :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:45:
Wat je dan nodig hebt, is een speakersetje met een decoder. Je kunt die herkennen aan de digitale aansluiting en Dolby logo :).
heb ik alletwee niet ;(

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

dan moet je de oude kabel gebruiken van de ps3, die met de gele, rode en witte uitgang,
daar gebruik je de rode en witte van om naar je speakers te gaan.
en met je HDMI ga je richting beamer..

let op: dit is analoog geluid, wat dus niet 5.1 zal klinken. maar stereo!
de voorkeur gaat uit naar een nieuwe set of een losse decoder...
btw Logitech heeft mooie setjes met zo een decoder ingebouwd..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:59
Zelf verkoop ik consumenten beamers, hoewel in vrijwel elke beamer een kleine speaker zit, is dit natuurlijk niet voldoende voor een echte bioscoop ervaring. Vrijwel elke beamer heeft een audio out, wanneer je vooral DVDs etc. kijkt kan ik je echter aanraden de speakers aan te sluiten of je DVD speler, nog mooier is natuurlijk een home cinema setje aangesloten op je beamer.

De audio out van de meeste consumenten beamers is namelijk beperkt tot 2.1 geluid. Het geluid via je home cinema setje is dan vaak van betere kwaliteit.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44

burgt

Starbass

De beamer heeft sowieso maar een resolutie van 800x600, dus HD beelden projecteren zit er niet echt in.. wellicht interesanter om voor een 720p beamer te gaan.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Pagina: 1