Harm schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:45:
[...]
Omdat FreeBSD niet hetzelfde is als PC-BSD.
Wij kiezen geen icoontje in de backend, wij geven aan op welke OS'en een stuk software werkt en in het geval van FreeBSD kies je dan voor FreeBSD. In het geval van PC-BSD gaat die vlieger niet op: in feite moet je daar kiezen voor dan wel een generieke BSD-optie dan wel voor een OS genaamd PC-BSD. Beide opties hebben we niet.
Wat mij betreft is het net zo fout om bij PC-BSD op te geven dat het OS 'Linux' is als dat het is om 'FreeBSD' op te geven. Beide kloppen namelijk niet.
Ik begrijp het even niet: In de Meuktracker, zijn daar aparte icoontjes voor de verschillende Linux flavours, zoals icoontjes voor Redhat/Ubuntu/Mandriva/Gentoo enz? Zo ja, dan heeft PC-BSD idd recht op een eigen icoon. Zo nee, dan kan voor PC-BSD prima het FreeBSD logootje gebruikt worden omdat PC-BSD is gebaseerd op FreeBSD; net zo goed als Ubuntu is gebaseerd op GNU/Linux - en ook het penguin icoon gebruikt en niet zijn eigen.
Als je vindt dat PC-BSD een eigen icoon moet hebben omdat het niet FreeBSD zelf is, dan moeten Ubuntu/Redhat enz óók hun eigen icoon krijgen omdat ze ook niet allemaal precies GNU/Linux zijn, maar allemaal hun eigen flavour. Als je vindt dat ze wel de penguin moeten krijgen omdat ze gebaseerd zijn op Linux: dan moet PC-BSD ook het FreeBSD icoon krijgen, omdat PC-BSD is gebaseerd op FreeBSD.
Ik quote van hun site: "[PC-BSD is a] Fully functional desktop operating system, running FreeBSD 6-Stable® under the hood.", maw je moet het gewoon vergelijken als een distro van FreeBSD, net zoals Ubuntu e.e.a. distro's van Linux zijn die ook de penguin hebben en niet hun eigen icoon in de meuktracker.
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 21-09-2008 23:03
]