PC-BSD Linux?

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Het viel mij op dat er een Linux icoontje stond bij de meuk post over PC-BSD meuk: PC-BSD 7.0 terwijl dit echt BSD is en geen Linux.

Linux en BSD zijn beide gebaseerd op UNIX, dus misschien een UNIX-like catergorie maken?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Dat icoontje staat er nog steeds: http://tweakers.net/meuktracker/meukcat/77. Maar bij mij rijst de vraag welk icoon je wilt gebruiken voor Unix- afgeleiden.

Tux is wel herkenbaar voor Linux en Beastie van FreeBSD ook wel, maar er is niet echt een icoon die beide verbind, imho. Dat maakt het wel lastig. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-09-2008 21:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Maar er staat ook bij Besturingssysteem: Linux dus dat klopt ook niet

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:22:
Dat icoontje staat er nog steeds: http://tweakers.net/meuktracker/meukcat/77. Maar bij mij rijst de vraag welk icoon je wilt gebruiken voor Unix- afgeleiden.
Voor FreeBSD is al een icoontje:Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/bullets/platforms/freebsd.gif http://tweakimg.net/g/bullets/platforms/freebsd.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 22:32 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat meukje had als opgegeven OS 'Linux'. Geen idee waarom, maar het klopt niet. De optie 'PC-BSD' bestaat niet (FreeBSD en OpenBSD wel), dus ik heb nu maar geen OS opgegeven.

Verwijderd

Harm schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:33:
Dat meukje had als opgegeven OS 'Linux'. Geen idee waarom, maar het klopt niet. De optie 'PC-BSD' bestaat niet (FreeBSD en OpenBSD wel), dus ik heb nu maar geen OS opgegeven.
Waarom zou een FreeBSD icoontje bij PC-BSD niet passen? Voor de diverse flavours van Linux zijn toch ook niet overal icoontjes voor: RedHat/Mandriva/Ubuntu enz.; maar gewoon de penguin in de meuktracker?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 22:35 ]

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:34:
Waarom zou een FreeBSD icoontje bij PC-BSD niet passen?
Omdat FreeBSD niet hetzelfde is als PC-BSD.

Wij kiezen geen icoontje in de backend, wij geven aan op welke OS'en een stuk software werkt en in het geval van FreeBSD kies je dan voor FreeBSD. In het geval van PC-BSD gaat die vlieger niet op: in feite moet je daar kiezen voor dan wel een generieke BSD-optie dan wel voor een OS genaamd PC-BSD. Beide opties hebben we niet.

Wat mij betreft is het net zo fout om bij PC-BSD op te geven dat het OS 'Linux' is als dat het is om 'FreeBSD' op te geven. Beide kloppen namelijk niet.

Verwijderd

Daarbij komt dat het onzin is om bij een besturingssysteem, een besturingssysteem op te geven. Die icoontjes staan er om aan te geven welk besturingssysteem moet zijn geïnstalleerd om de software te kunnen gebruiken. In dit geval is dat er dus géén en is het terecht om de besturingssysteemeisen en dus het icoontje weg te laten :)

Verwijderd

Harm schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:45:
[...]

Omdat FreeBSD niet hetzelfde is als PC-BSD.

Wij kiezen geen icoontje in de backend, wij geven aan op welke OS'en een stuk software werkt en in het geval van FreeBSD kies je dan voor FreeBSD. In het geval van PC-BSD gaat die vlieger niet op: in feite moet je daar kiezen voor dan wel een generieke BSD-optie dan wel voor een OS genaamd PC-BSD. Beide opties hebben we niet.

Wat mij betreft is het net zo fout om bij PC-BSD op te geven dat het OS 'Linux' is als dat het is om 'FreeBSD' op te geven. Beide kloppen namelijk niet.
Ik begrijp het even niet: In de Meuktracker, zijn daar aparte icoontjes voor de verschillende Linux flavours, zoals icoontjes voor Redhat/Ubuntu/Mandriva/Gentoo enz? Zo ja, dan heeft PC-BSD idd recht op een eigen icoon. Zo nee, dan kan voor PC-BSD prima het FreeBSD logootje gebruikt worden omdat PC-BSD is gebaseerd op FreeBSD; net zo goed als Ubuntu is gebaseerd op GNU/Linux - en ook het penguin icoon gebruikt en niet zijn eigen.

Als je vindt dat PC-BSD een eigen icoon moet hebben omdat het niet FreeBSD zelf is, dan moeten Ubuntu/Redhat enz óók hun eigen icoon krijgen omdat ze ook niet allemaal precies GNU/Linux zijn, maar allemaal hun eigen flavour. Als je vindt dat ze wel de penguin moeten krijgen omdat ze gebaseerd zijn op Linux: dan moet PC-BSD ook het FreeBSD icoon krijgen, omdat PC-BSD is gebaseerd op FreeBSD.

Ik quote van hun site: "[PC-BSD is a] Fully functional desktop operating system, running FreeBSD 6-Stable® under the hood.", maw je moet het gewoon vergelijken als een distro van FreeBSD, net zoals Ubuntu e.e.a. distro's van Linux zijn die ook de penguin hebben en niet hun eigen icoon in de meuktracker.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 23:03 ]

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:59:
Ik begrijp het even niet: In de Meuktracker, zijn daar aparte icoontjes voor de verschillende Linux flavours, zoals icoontjes voor Redhat/Ubuntu/Mandriva/Gentoo enz? Zo ja, dan heeft PC-BSD idd recht op een eigen icoon. Zo nee, dan kan voor PC-BSD prima het FreeBSD logootje gebruikt worden omdat PC-BSD is gebaseerd op FreeBSD; net zo goed als Ubuntu is gebaseerd op GNU/Linux - en ook het penguin icoon gebruikt en niet zijn eigen.
Nee, de verschillende Linux-distro's hebben geen eigen OS (en dus geen eigen icoontje). Ze zijn tenslotte allemaal gebaseerd op de Linux-kernel. Dat PC-BSD gebaseerd is op FreeBSD wist ik niet. Ik meende dat het net als OpenBSD een eigen kernel kent. Dat blijkt niet zo te zijn en dan is het inderdaad dezelfde situatie als bij de Linux-distro's.
Pagina: 1