Draadloze netwerkadapters -> probleem

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Mijn zusje heeft een Packard Bell H5360 laptop.
Deze geeft problemen bij het gebruik van zowel de PCMCIA poort als de USB poort. Deze problemen zijn van dien aard dat ze er niet fatsoenlijk mee kan internettten.

PCMCIA-probleem:
Op het moment dat er een PCMCIA-kaart wordt gebruikt, gaat de CPU-usage naar 100%. Dit heeft als gevolg dat de PC ongelooflijk traag wordt. Dit gebeurt bij het gebruik van iedere willekeurige kaart. Wat kan hier aan de hand zijn?

USB-probleem:
Het gebruik van de USB-poort geeft over het algemeen geen problemen. Als ik echter de Linksys draadloze USB-adapter aansluit, vliegt internet er de gehele tijd uit. Hij heeft soms even verbinding, dit werkt dan goed, maar het vliegt er regelmatig uit. Het gehele draadloze netwerkicoon verdwijnt dan van de taakbalk. Binnen een paar seconden komt hij weer terug en probeert dan verbinding te maken. Zo gaat dit de gehele tijd door.

Op het moment dat ik een PCMCIA-kaart naar USB gebruik, is dit verbindingsprobleem er niet, maar dan zit ik weer met die 100% CPU-usage. :'(

Er staat al 3x een verse installatie op, verschillende drivers gebruikt, niets helpt. Wat kan het probleem zijn?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
PCMCIA ellende kan vaak komen door verkeerde/missende drivers voor de PCMCIA controller.

Verder: Heb je na die installatie ook de chipsetdrivers correct geinstalleerd?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Heb de correcte chipsetdrivers geinstalleerd!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Oplossing!

Met de draadloze netwerkadapter erin, de cardbus controller deinstalleren en vervolgens "nieuwe hardware toevoegen" en laten herinstalleren.

Schijnen vaker problemen te zijn met de Texas Instruments PCI1410 controller.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Het probleem komt terug als ik de computer opnieuw opstart. Wederom verwijderen en herinstalleren van de TI PCI-1410 cardbus controller lost het probleem op, maar op dit nu iedere keer te doen is ook geen optie.

Ik kan geen driverupdates vinden, wat nu te doen?