Sahib, ik wil je even wijzen op het
topickicken binnen 24 uur waar je je in dit topic
meermalen aan schuldig maakt; als je als laatste een reply hebt gepost en je wil nog iets toevoegen, gebruik dan de

-knop a.u.b. En
je reply hierboven (met enkel een smiley) voegt al helemaal niets nuttigs toe; laat die dan voortaan ook a.u.b. achterwege
Tot slot: het is al door crisp, eamelink en André (<< check mijn é

) aangekaart hier en ik wil je dan nog als tip graag meegeven: verdiep je even in waar je mee bezig bent. Gewoon een andere encoding kiezen "omdat die toevallig werkt" is natuurlijk hetzelfde als een sloopkogel gebruiken om je tuinmuurtje om te gooien terwijl je eigenlijk gewoon je moker verkeerd hanteert (en wee degene die mijn metafoor gaat zitten analyseren

). Je kunt je beter even inlezen in de materie en het voortaan goed doen omdat je wéét (ej, meer é's

) waarmee je bezig bent dan telkens maar in het wilde weg encodings gaan zitten proberen
In dit geval is de kans groot dat je in je HTML een bepaalde encoding aangeeft, maar dat de webserver de pagina in een andere encoding verstuurt (inc. de daarbij behorende
headers, die dus niet overeen zullen (hebben ge)komen). Besef goed dat een webserver meer dan enkel je HTML verstuurt; je zult dus niet altijd alles terugzien in de broncode van je pagina.
[
Voor 25% gewijzigd door
RobIII op 21-09-2008 22:16
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij