cisco pix501 en draytek vigor 2700vg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Cisco Pix501 firewall en een Draytek Vigor 2700VG.
Ik heb een ADSL Basic abo via XS4ALL en dit werkt prima i.c.m. de Draytek.

Nu wil ik de Pix aansluiten als een PPPoE client. Dit doe ik m.b.v. een crosslink kabel van de Draytek poort 1 naar de outside 0 van de Pix.

De Draytek heb ik als "PPPoE Pass-through for Wired Lan ingesteld". De overige PC's zijn verbonden met de Pix via een standaard UTP kabel op de Switch poorten van de Pix. Ik kan de Pix PDM ook benaderen via een PC in het netwerk.

In de Pix voer ik mijn xs4all login gegevens in met PAP authenticatie. Maar ik krijg nog steeds geen verbinding met het internet.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Je DSL authenticatie gaat sowieso via PPPoA en niet via PPPoE. Dat gaat dus niet werken wat jij wil..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik "PPPoE Pass-through for Wired Lan ingesteld" inschakel kan ik geen gegevens invoeren. In de Pix kan ik vervolgens wel gegevens invoeren van mijn XS4ALL account. Hier moet ik dan kiezen voor de optie PPPoE.

Er staat ook in de Draytek "If this box is checked while using the PPPoA protocol, the router will behave like a modem which only serves the PPPoE client on the LAN." Wat moet ik doen om via de outside port van de Pix internet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
is t niet makkelijker om gewoon een Speedtouch 546 oid te halen voor +/- 10 eur en deze in spoofing mode te zetten?

Als je de PIX t routeren enz wil laten afhandelen heeft de voice en wirelessfunctie van de draytek zoeizo geen nut meer (werkt dan toch al niet meer)

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 21-09-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de overige functies ook niet nodig. is het veel werk om de pix501 alles af te laten handelen? ik heb anders ook nog een speedtouch 780i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:53:
ik heb de overige functies ook niet nodig. is het veel werk om de pix501 alles af te laten handelen? ik heb anders ook nog een speedtouch 780i.
Tootlje van www.speedtouch.nl runnen en je zet je 780 zo in spoofing mode. (is te selecteren in die wizard). Vervolgens krijgt je Pixje gewoon zn WANip via DHCP, dus geen PPPoE/PPPoA geneuzel meer.

Opm: na het runnen van de wizard is t raadzaam om de firewall van de 780 uit te zetten, aangezien je pix immers alles gaat doen. De 780 is gewoon via 1 van zn lanpoortjes benaderbaar als je maar handmatig je pc tijdelijk een ip opgeeft in de 192.168.1.x range (780 is zelf .254)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:04:
[...]

Tootlje van www.speedtouch.nl runnen en je zet je 780 zo in spoofing mode. (is te selecteren in die wizard). Vervolgens krijgt je Pixje gewoon zn WANip via DHCP, dus geen PPPoE/PPPoA geneuzel meer.

Opm: na het runnen van de wizard is t raadzaam om de firewall van de 780 uit te zetten, aangezien je pix immers alles gaat doen. De 780 is gewoon via 1 van zn lanpoortjes benaderbaar als je maar handmatig je pc tijdelijk een ip opgeeft in de 192.168.1.x range (780 is zelf .254)
ik heb de 780 in spoofing mode geconfigureerd en ik kan ermee internetten met een publiek ip adres. moet ik nu een crosskabel gebruiken van mijn speedtouch naar de outside poort van de Pix. Of moet ik een standaard UTP kabel gebruiken van mijn speedtouch naar de outside poort van de pix?
Pagina: 1