Draadloos valt op random momenten uit

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Sinds gister valt mijn draadloos regelmatig weg, gister is het zelfs voorgekomen dat ik acht keer ben weggevallen.
Kabel via de router blijft gewoon werken, maar draadloos doet compleet niks meer.
Wanneer ik via kabel op de router ga, en bij de pagina van Wireless weer op save settings druk doet hij het gewoon weer.
Daarnavalt valt hij helaas weer uit.. :S

Ik heb de wachtwoorden, kanaal en beveiliging allemaal al een keer veranderd (kanaal zelfs meerdere keren), maar zonder succes.
Nu heb ik vanochtend mijn router helemaal gereset factory defaults, echter valt hij nog steeds weg.

Heb echt geen idee waar dit aan ligt, ik luister de hele dag muziek over een netwerkstream via iTunes over Hamachi, maar hier ligt het niet aan.
Ik heb hem 's avonds namelijk uit gezet, en toen ben ik alsnog 3x weg gevallen.

Vroeger viel ik ook wel eens weg, maar dat was echt zelden.. Dit begint nu namelijk best irritant te worden.. :S

Het gaat hier om een WAG200G Annex A, ik had zelf liever een WRT54GL gehad, maar ben hier niet voor gegaan omdat ik verder nog geen los modem had (vandaar dus een WAG200G, Modem en Router in 1)..

Nog een kleine toevoeging (Router is zo te zien niet overbelast ofzo):
code:
1
2
wag200g:~#uptime
15:50:59 up  5:38, load average: 0.14, 0.10, 0.09

Iemand enig idee?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draai eens een Linux live CDtje om je OS/software uit te sluiten. En, mocht je in de gelegenheid zijn een ander WLAN kaartje.

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 21:17
Test eens een andere laptop/computer op het netwerk: sluit je in ieder geval de router uit (of juist niet). Ik hoop/verwacht dat je wel ergens tijdelijk een laptop kan lenen, en het helpt alvast de zoektocht. Ander idee is een ander kaartje

Verder is het idee van Exorcist goed; ook OS/drivers etc. uitsluiten (of juist niet).

Linksys heeft overigens -voor mocht er uiteindelijk geen goede oplossing komen- een geweldige support desk. Ze helpen je prima als je vragen/problemen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door vmsw op 21-09-2008 18:47 ]

• PaulEm
Exorcist schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:41:
Draai eens een Linux live CDtje om je OS/software uit te sluiten. En, mocht je in de gelegenheid zijn een ander WLAN kaartje.
Het gaat hier om me laptop, dus heb helaas niet de beschikking over een ander WLAN kaartje.
En mag ik vragen waarvoor die Linux live CD nodig is? Om het zo te testen in Linux of het dan nog wel werkt of? :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PaulEm schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:49:
[...]
Het gaat hier om me laptop, dus heb helaas niet de beschikking over een ander WLAN kaartje.
En mag ik vragen waarvoor die Linux live CD nodig is? Om het zo te testen in Linux of het dan nog wel werkt of? :)
Ja, dus om software (OS en overig) uit te sluiten. Als het in Linux een zelfde probleem geeft, ligt het aan je router of je WLAN kaartje.

• PaulEm
Exorcist schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:53:
[...]

Ja, dus om software (OS en overig) uit te sluiten. Als het in Linux een zelfde probleem geeft, ligt het aan je router of je WLAN kaartje.
Lijkt me bijna wel zeker dat het aan de router ligt, want wanneer ik op de settings pagina weer Save Settings druk werkt hij weer perfect (wanneer ik kabel erin geduwd heb om bij de settings van de router te komen..) :)

[ Voor 4% gewijzigd door PaulEm op 21-09-2008 18:55 ]

Pagina: 1