Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Problemen na installatie TeamSpeak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte dus gister avond een kwartiertje even teamspeak om oude clan-genoten van Battlefield 2142 even goeiedag te zeggen na anderhalf jaar. en gebruikte dus tijdelijk shift als Push to talk. echter hierdoor als ik op t buraublad iets aanklik om te openen, opent hij ook 6 andere dingen die ook op t bureaublad staan. ik daht naja raar; ik start de pc opnieuw op.

Ik kreeg in het begin telkens weer het scherm met 'windows normaal starten', 'veilige modus' enzovoorts. vriend van me heeft gefixed dat ik weer op XP kon inloggen dus..

Echter nu staat er geen volumeregeling icoontje onderaan; heb dus he-le-maal géén geluid op de pc. foutmeldingen komen via zon piepje uit de PC zelf.

MSN wil niet meer openen. hij laadt de lijst in SOFTWARE niet (bij configuratiescherm), liedjes die ik wil afspelen in Windows Media Player opent hij niet, komt een rood kruisje voor te staan. kortom allerlei klachten.

Edit:
Ook konden wij geen enkele Driver vinden op het internet die werkte. Systeemherstel staat uitgeschakelt dus is ook geen oplossing..

Edit 2: Zou XP opnieuw installeren deze problemen doen verhelpen?

Edit 3: Computer:
Microsoft Windows XP Professional
Versie 2002
Service Pack 2

intel(R)
Pentium (R)4 CPU 3.20GHz
Kloksnelheid: 3.21 GHz, 1,00 GB

Geluid:
Audiocodecs
C-Media High Definitipon Audio Devive
...
...
...
Wie kan mij helpen dit te verhelpen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 18:26 . Reden: Edit 3 (weer wat vergeten) ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:15:
Edit 2: Zou XP opnieuw installeren deze problemen doen verhelpen?
Dat sowieso, want het lijkt erop dat je installatie corrupt is geraakt waardoor je PC al niet meer naar behoren opstartte.
Die vriend van je heeft met een noodgreep de boel weer aan de praat gekregen met basisfunctionaliteit, maar uit al je symptomen blijkt dat je installatie flink over de rode is gegaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
mm ik ben voor het geval dát al 3 uur bezig geweest met fotos en alles op een externe harde schijf te zetten. o.a. ook foto's van mijn vader die overleden is. Die foto's gooi je natuurlijk niet weg ;)

maar IS er een mogelijkheid dit op te lossen of?

Verwijderd

Topicstarter
?? kan iemand me hier mee helpen? :/

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Klinkt als een herinstallatie. TeamSpeak was volgens mij (vroeger?) gratis. Was de bron wel betrouwbaar?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb TS ook wel gratis gedownload gewoon van de teamspeak site dat is het probleem niet;) maar nadat ik shift heel even gebruikte om Push to talk te doen. en ik klikte op buraublad iets aan, bijv mijn documenten. dan opende hij ook 6 andere dingen.. daar begon t mee. en toen ik m toen uitzette wou hij eerst niet aan en nu doet de helft niet (zie begin post)..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is wel wat meer gebeurd wat je dan niet vertelt, want van enkel een shift-knop ingedrukt houden gaat je systeem niet over de rooie.

Wat verwacht je nu van ons met de redelijk gebrekkige informatie die je geeft?
Wat heb je zelf tot nu toe geprobeerd om een oplossing te vinden, waar heb je naar gekeken bijvoorbeeld?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou toch echt géén informatie over.

Alle swerkte gewoon. ik klik alles weg, laat pc aan staan ik ga naar de stad wat drinken. volgende morgen na de kranten wou ik even op de computer > ik klik mijn documenten aan, en hij opent ook weer 6 dingen. Dit is overigens als gevolg van telkens de rechter-shift gebruiken ;) dat las ik op een ander forum, of ook hier wat ik via google vond. naja ik kon dus niks fatsoenlijk openen du sowu hem even opnieuw opstarten. ik ga naar start, klik op afsluiten en opnieuw opstarten en hij doet niks. Hij sloot hem niet af. Meerdere malen geprobeerd en toen maar de knop 10 sec. ingedrukt waardoor hij uitviel. Toen opgestart en ik kreeg elke keer weer dat WIndows Normala Starten, Veilige Modus blablabla schermpje. wat ik ook koos; hij kwam weer op dat zelfde scherm uit. op mijn 2e scherm zag ik ook heel snel een blauw scherm met grijze (dacht k) letters erop. dat was ook elke keer weer weg. Vriend van me deed zon schijfcontrole en toen kon ik wel weer inloggen op mijn PC. maar nu doet MSN het niet, als ik naar Configuratie scherm ga en dan SOpftware opent hij dat schermpje wel, maar hij laadt niks zien aan programma's enzo die geinstalleerd zijn. Geluid doet het niet (Staat geeneens een volumeregelings knopje onderin de taakbalk).. sorry jongens maar dit is toch écht alle informatie. ik heb voor die tijd niks gemerkt en alles functioneerde gewoon. Dus iets achterhouden; echt niet ;)

Edit: Ik ben a-technisch qua computers, maar heb hier wel een CD van Windows Service Pack 2 liggen, misschien dat ik daar iets mee kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een nieuwe post;

Ik heb zojuist geprobeerd GTA op te starten en kreeg: GTA kon geen geluidskaart vinden. misschien dat jullie hier wat mee kunnen?

De compiuter is al los gehaald om te kijken wat voor een geluidskaart er in zat. dit was een Onboard geluidskaart volgens vriend van me. en die kun je dus niet in en uitpluggen... Drivers heeft hij naar gezocht maar kon hij niet vinden.. baggerzooi

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:58:
Ik hou toch echt géén informatie over.
[...]
Meerdere malen geprobeerd en toen maar de knop 10 sec. ingedrukt waardoor hij uitviel. Toen opgestart en ik kreeg elke keer weer dat WIndows Normala Starten, Veilige Modus blablabla schermpje. wat ik ook koos; hij kwam weer op dat zelfde scherm uit. op mijn 2e scherm zag ik ook heel snel een blauw scherm met grijze (dacht k) letters erop.
Kijk, dat bedoelen we nou :)

Je systeem heeft een BSOD gegeven.
Waarschijnlijk omdat je registry beschadigd is geraakt, vandaar ook dat diverse drivers en bijvoorbeeld ook je Software lijst leeg is.

Er zijn wel mogelijkheden om hier wat mee te doen, maar dan moet je wel een beetje handig zijn en vooral: Systeemherstel niet uit hebben gezet vroeger.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een vriend van me is daar wel handig in. Systeemherstel weet ik niet hoe dat is uitgeschakeld gekregen. deze pc was namelijk van mijn vader die onlangs is overleden.. dus nog geen systeemherstel nodig gehad in die tijd na zijn dood ;)

maar wat moet ik dan doen om alles weer goed te krijgen? naja of laten doen door iemand ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 17:52 ]

Pagina: 1