Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP/2003] Mogelijk om audio extern af te spelen?

Pagina: 1
Acties:

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:43
Goedemiddag,

Ik zit hier met een klein probleempje. Op mijn server (w2k3 sandaard) heb ik mijn 2.1 boxenset aangesloten. Nu vroeg ik me af, of het mogelijk was om het geluid van mijn notebook (XP Professional) via het netwerk realtime op de server te kunnen afspelen. Ik heb al gedacht aan shoutcast/icecast, maar hier is het probleem dat niet elk programma het ondersteund, en daarbij zit er nog kei veel delay in.

Ik hoop dat jullie me hierbij wat verder kunnen helpen :)

Groeten,
Patrick

Verwijderd

Als je nou je audio output weet door te verbinden naar een input (met een kabel, of misschien zijn er geluidskaartdrivers die dit ondersteunen), kun je in bijv VLC dit kanaal weer als input nemen en dat kanaal streamen (VLC heeft gewoon streaming server functionaliteit), of misschien hetzelfde met winamp icm Shoutcast.

Ik heb alleen geen idee wat voor delays dit op gaat leveren, maar je kunt vast de buffergrootte in Shoutcast of VLC heel klein maken (en dus ook op je 2003 server waarmee je af gaat spelen)..

• guanothan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik weet niet of je Remote Desktop aan heb staan op je server, maar in dat geval is het mogelijk om je harde schijven te delen, en geluid op de server afspelen. Op deze manier kan je inloggen op je server vanaf je laptop, vervolgens een audio-bestand van je laptop zoeken (als dat je bedoeling was?) en op de server afspelen.

Mischien een beetje omslachtig :P

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik heb de manier met VLC geprobeerd icm Virtual Audio cable, maar de audio stottert na circa 1 minuut, en met alle buffer opties uit zat er nog een circa 3 seconden delay in.

Remote desktop staat inderdaad aan en zo kan er muziek afgeluisterd worden. Maar met films werkt dit helaas niet zo perfect over remote desktop :). Ik sta dus nogsteeds open voor suggesties