Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Prepaid Mobiel Internetten en benodigde hardware hiervoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mobiel internet te proberen ben ik van plan om een prepaid pakket aan te schaffen.

Bij alle aanbieders gezocht of prepaid aangeboden wordt, en bij andere sites gezocht (tussenpersonen?) naar aanbiedingen.
Bij http://www.metjelaptoponline.nl/product/T-MobilePrepaid wordt een USB stick aangeboden voor E99,-
Bij deze prepaid kaart zit E30,- tegoed.

Mijn vraag is, als ik ;ater over wil stappen naar een andere aanbieder voor vast abonnement, kan ik deze stick daarvoor gebruiken? Of bijvoorbeeld overstap naar Web'nWalk.....

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
Als er nu al over denkt om over te stappen op T-Mobile zou ik ook een prepaid pakket van T-mobile nemen..... Die sticks hebben namelijk ook gewoon een provider SIM lock

http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx

Strava

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Je kunt ook zoeken op Marktplaats, Speurders etc. naar simlockvrije HSDPA-modems die te koop worden aangeboden. Hier kun je een sim met beltegoed in plaatsen en vervolgens prima prepaid mobiel internetten. Dit is een korte samenvatting, je moet natuurlijk nog wel zorgen dat je de juiste instellingen gebruikt, maar dat is een ander verhaal. Ik ga hier ook niet in op de vraag of deze manier bij elke provider is toegestaan trouwens, maar puur technisch gezien werkt het op deze manier prima ;)

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 23-09-2008 14:14 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Je kunt ook prepaid internetten met Vodafone. Een modem kost ook € 99,-. Het voordeel van T-Mobile is dat er een maximum tarief per dag is (€ 7 volgens mij) en van Vodafone dat één Mb € 0,50 kost ipv € 1 bij T-Mobile.

Overigens is de prijs van metjelaptoponline.nl niet specifiek een aanbieding, zijn prijzen die bij andere retailers ook gelden.

Als je van plan bent om een abonnement te nemen, kun je nu bij Vodafone en KPN 1 maand gratis een proefabonnement nemen, wellicht ook interessant. Of je neemt Hi, na de eerste 3 maanden per maand opzegbaar, maar wel met een datalimiet...

[ Voor 8% gewijzigd door RobbertC op 23-09-2008 18:14 ]

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
RobbertC schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:13:
Je kunt ook prepaid internetten met Vodafone. Een modem kost ook € 99,-. Het voordeel van T-Mobile is dat er een maximum tarief per dag is (€ 7 volgens mij) en van Vodafone dat één Mb € 0,50 kost ipv € 1 bij T-Mobile.

Overigens is de prijs van metjelaptoponline.nl niet specifiek een aanbieding, zijn prijzen die bij andere retailers ook gelden.

Als je van plan bent om een abonnement te nemen, kun je nu bij Vodafone en KPN 1 maand gratis een proefabonnement nemen, wellicht ook interessant. Of je neemt Hi, na de eerste 3 maanden per maand opzegbaar, maar wel met een datalimiet...
Dan is de vraag die je jezelf moet stellen; internet ik voor minder dan 7 euro per dag (kies dan Vodafone), of internet ik voor meer dan 7 euro per dag (kies dan dus T-Mobile). :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Lau26 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:30:
[...]

Dan is de vraag die je jezelf moet stellen; internet ik voor minder dan 7 euro per dag (kies dan Vodafone), of internet ik voor meer dan 7 euro per dag (kies dan dus T-Mobile). :)
Maar als je per maand een dag of 3 a 4 op die 7 euro zit dan kun je weer beter een abonnement nemen lijkt me :)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
:z

[ Voor 98% gewijzigd door DaannO op 23-09-2008 21:41 ]

• objectief2
Goeie aanbieding en inderdaad ideaal als je op die manier af en toe prepaid kunt internetten!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Maar waarom prepaid. Voor 9,50 per maand heb je een WebNWalk abbonement.

Ik denk als je dat 1 keer per maand gebruikt dat het goedkoper is dan prepaid. Ik haal mn mail zo af en toe eens op op mn telefoon.

En het is soms handig om wat dingetjes te testen.

• objectief2
Correct me if i'm wrong....maar prepaid is bijv. handiger als je 1 week wel en dan weer 3 weken mobiel internet. Daarbij, die 9,50 geldt alleen als je ook een mobiel telefoonabo hebt toch? Voor 9,50 kun je ook prepaid 30 dagen bij Vodafone via Zorgeloos Internet blox bijv. Ik ben er niet helemaal uit of dat nou inmiddels wel of niet mag, maar technisch is het mogelijk en na die 30 dagen ben je vrij om het opnieuw te kiezen wanneer je het nodig hebt. Een abo loopt altijd door :)

• Lau26
objectief2 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:46:
Correct me if i'm wrong....maar prepaid is bijv. handiger als je 1 week wel en dan weer 3 weken mobiel internet. Daarbij, die 9,50 geldt alleen als je ook een mobiel telefoonabo hebt toch? Voor 9,50 kun je ook prepaid 30 dagen bij Vodafone via Zorgeloos Internet blox bijv. Ik ben er niet helemaal uit of dat nou inmiddels wel of niet mag, maar technisch is het mogelijk en na die 30 dagen ben je vrij om het opnieuw te kiezen wanneer je het nodig hebt. Een abo loopt altijd door :)
Daar heb je een goed punt ja... Dan werkt het net als bij internetprovider Alice, daar mag je ook 1x per maand opzeggen als je dat wilt (of anders gezegd; 30 dagen gebruiken en dan bijv weer een maand stoppen etcetera etcetera) :)

Dat vind ik wel een goede ontwikkeling van het elke maand kunnen opzeggen van abonnementen. Ik weet iig wel welke provider ik zou kiezen voor mobiel internet (vodafone) :*)

Edit: *domme post* :P

[ Voor 41% gewijzigd door Lau26 op 24-09-2008 00:01 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 08:44
Even een tip voor als je met Vodafone prepay gaat werken , ik heb er een gezien voor 49,95 met 30 euro beltegoed : http://www.belzaak.nl/pre...bile_Connect_Prepaid_USB/

• Lau26
tvdoc schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:15:
Even een tip voor als je met Vodafone prepay gaat werken , ik heb er een gezien voor 49,95 met 30 euro beltegoed : http://www.belzaak.nl/pre...bile_Connect_Prepaid_USB/
Holy sh*t das wel lekker goedkoop zeg! *O*

Betaal je dan in het buitenland ook maar maximaal 1 euro per Mb?

[ Voor 8% gewijzigd door Lau26 op 24-09-2008 17:24 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03
Lau26 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:21:
[...]

Holy sh*t das wel lekker goedkoop zeg! *O*

Betaal je dan in het buitenland ook maar maximaal 1 euro per Mb?
nee, dit stond er op de frontpage:
Om dat soort onaangename verrassingen te voorkomen is een wholesaleplafond van een euro per megabyte dataverkeer voorgesteld. Overigens is niet expliciet gemaakt wat de consument maximaal per MB kwijt mag zijn, wel is duidelijk dat telco's verplicht worden om de kosten automatisch bekend te maken na het passeren van de grens.
Die 1 euro per 1 MB is dus was providers onderling betalen aan elkaar. als consument (zeker met prepaid) gaat dat wel 1-2 x over de kop.

Strava

Verwijderd

tvdoc schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:15:
Ik heb ook zo'n vodafone prepaid kit gekocht. Handleiding is out-of-date, en de bestanden heten anders bij de installatie van de software dan vermeld in de handleiding. Ook start het programma niet automatisch, maar na wat proberen werkt het prima.
Wel heb ik de volgende problemen:
Er wordt geen tarieven lijst meegeleverd, dus ik moet maar uitgaan van de 0,50 cent per MB die op de vodafone site staat. Maar je kan ook SMS-en met de vodafone applicatie, alleen kan ik nergens vinden hoeveel dat mij kost.
Ook krijg ik geen SMS van de kosten van mijn vorige sessie en met mijn huidige tegoed. (wat in de handleiding staat gemeld als de manier waarop je achter je resterende tegoed komt)
Ook het bellen naar de vodafone klantenservice dat als tweede optie wordt gezien om je tegoed op te vragen is niet handig. Er is geen "tegoed opvragen" optie in het telefoonmenu en als ik een andere optie kies hoor ik steeds: "op dit moment is het bijzonder druk, blijft U alstublieft aan de lijn"

Met normaal Vodafone prepaid kan je online je registreren voor extra tegoed, maar hierbij kan het alleen door een kaart op te sturen.
Ik weet niet of je je kan registreren bij myvodafone met dit product, maar mij lukt het in ieder geval niet: "momenteel kunt U zich niet zelf registreren, probeer het later nog eens"
Pagina: 1