Toon posts:

Twee ADSL modems na splitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een draadloze ADSL modem besteld om beneden m'n WiFi laptop te kunnen gebruiken. Tot nu toe had ik een standaard ADSL modem op de tweede verdieping, die ik gebruik voor twee PC's daar. Hiervoor is al een ADSL lijn doorgelust naar de tweede verdieping.

Nu vroeg ik me af of ik beide modems kan blijven gebruiken door een splitter ná de standaard ADSL splitter (op de ADSL uitgang) aan te sluiten, waardoor er twee aparte ADSL lijnen naar beide modems gaan.

Zo hoef ik geen twee ethernetkabels vanaf de draadloze modem op de begane grond naar boven te trekken voor de twee PC's op de 2e verdieping.

Zou dit werken, of is er misschien een andere manier?

Alvast bedankt,
Michiel

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Dat kan, als je 2 adsl verbindingen hebt, dus 2 rekeningen... maar dan heb je ook 2 splitters enz

Je kan niet op 1 abbonement 2 ADSL modems aansluiten.

Als de kabel naar de verdieping CAT5 is kun je m wel gebruiken voor netwerk, en boven gewoon een switch zetten.
Zo hoef ik geen twee ethernetkabels vanaf de draadloze modem op de begane grond naar boven te trekken voor de twee PC's op de 2e verdieping.
1 kabel is genoeg, boven kun je een switch (verdeeldoos) neergooien voor alle PC's

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 21-09-2008 17:21 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51

BCC

Op 1 paar koperdraadjes kan dit niet. Je splitter splitst alleen data en analoog van elkaar.

[ Voor 42% gewijzigd door BCC op 21-09-2008 17:22 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

waarom de draadloze modem niet boven neerzetten, als daar 2 ethernet ingangen op zitten voor de twee vaste pc's?
maar twee splitters lijkt mij niet te gaan werken.

Edit, je kabel naar boven zal 4 aders hebben, hier kan 10mb ethernet overheen, ligt eraan welke snelheid je internetabbo is en of je dat boven nodig bent.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik zal kijken of het signaal sterk genoeg is als de modem boven staat. Thnx!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:22:
waarom de draadloze modem niet boven neerzetten, als daar 2 ethernet ingangen op zitten voor de twee vaste pc's?

Edit, je kabel naar boven zal 4 aders hebben, hier kan 10mb ethernet overheen, ligt eraan welke snelheid je internetabbo is en of je dat boven nodig bent.
Je ADSL modem VER vanaf het IS/RA punt zetten is juist niet erg slim. Je verzwakt daarmee (vaak zelfs ernstig) het inkomende signaal voor je ADSL modem.

Nu is dat afhankelijk van het type abonnement, de kwaliteit van de koperlijn (lees: lengte) naar je huis toe of dat veel uitmaakt, maar het blijft een risico.

Laat dat modem gewoon lekker staan waar 'ie staat, en zet of boven een switch neer (slechts 1 ethernet kabel nodig naar boven), of je 'splitst' een ethernetkabel.

Dit laatste is niet geheel zoals het 'hoort', maar je kunt van 1 ethernet kabel 2 aansluitingen maken.
Zoek even in de Netwerken FAQ hoe dit precies moet.
Een switch is natuurlijk veel makkelijker, en is bovendien ook geen dure oplossing.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:22:

Over 4 aders gaat 100 mbps prima :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:23
100Mb/s over 4 aders gaat idd prima, maar dan moet de twisting wel aan CAT5 voldoen. 100Mbit over 4 aders met CAT3 of zelfs platte telefoonkabel gaat je niet lukken.
Pagina: 1