Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech G15 volume toetsen werken niet

Pagina: 1
Acties:

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Hoi! :Y)

Recentelijk heb ik een Logitech G15 toetsenbord aangeschaft. En dat bevalt me prima. Het enige punt is, de volume toetsen werken niet. Ik heb het zowel op mijn laptop, als op mijn pc geprobeerd. De laptop geeft de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/t0i5j5.jpg

Op mijn gewone PC doet hij het prima, en geeft geen errors. De next/previous toetsen functioneren daar wel prima. Echter hebben de volume toetsen geen effect. De HID-service draait wel gewoon, op beide pc's. De software is ook geinstalleerd.

Zijn die knoppen stuk, of doe ik iets verkeerd? Ik heb de search gebruikt, maar ik kom enkel uit bij topics waarin men geen van de mediaknoppen aan de praat heeft. Niemand die specifiek volumeknoppen zonder effect heeft.
Bij voorbaat excuses voor mijn ontwetendheid. :>

[ Voor 5% gewijzigd door 3lmo op 21-09-2008 17:26 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm bij mij doet de knop het meteen.

Heb je de drivers voor de zekerheid geinstalleerd?

Nadat ik in winamp de Globale Sneltoetsen heb ingeschakeld werkt alles naar behoren.

Denk dat de knoppen dus kapot zijn.
De knoppen werken trouwens ook zonder driver. :> :>

Gulfstream G650

• 3lmo
Ja, ik heb het bijgeleverde programma geinstalleerd. Tevens dat geupdate. En ja, in Winamp die global hotkeys ingeschakeld!

Spijtig, is altijd zo'n domper als je iets nieuws koopt waar je enthousiast over bent, en het blijkt niet geheel werkend te zijn. :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Moet je per sé de volumetoetsen aan Winamp hangen dan? Normaal hangt dit namelijk aan het algemene geluidsniveau en dat werkt perfect.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Imo is het alleen maar irritant om de volumetoetsen ook in Winamp te laten werken. Dan moet je daarin ook weer bijhouden waar je het geluidsniveau op hebt staan. Algemene geluidsniveau is wat eenduidiger, zeg maar.

Overigens werken die volumetoetsen soms ook spontaan bij andere mediaplayers.

• 3lmo
Ik heb het niet over de volumetoetsen specifiek in Winamp, maar ze doen helemaal niets. Ook niet bij het algemene geluidsniveau.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Edit: ik moet lezen voordat ik post.

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 22-09-2008 23:24 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ehh.. probeer anders toch eens de Logitech drivers uit?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

alex3305 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:48:
Jonge.. de knoppen werken zelfs zonder driver. Het zijn standaard-windows knoppen. Ze zijn gewoon kapot..

Gulfstream G650

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:25:
[...]

Jonge.. de knoppen werken zelfs zonder driver. Het zijn standaard-windows knoppen. Ze zijn gewoon kapot..
Mjah, dat kun je pas met zekerheid zeggen als de mogelijkheid is bekeken of er geen driver of USB conflict is.

Uninstall eens de Logitech drivers, booten en verwijder uit apparaatbeheer eens alle USB en Human Interface apparaten en boot dan eens opnieuw op. Heeft voor mij vaak gewerkt bij "vreemde" problemen waarbij toewijzingen elkaar nog wel eens in de weg kunnen zitten. Zou het daarna zonder drivers gewoon moeten doen zo niet dan lijkt kan je hem ruilen :)

• 3lmo
alex3305 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:48:
De software is ook geinstalleerd.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:36:
[...]

Mjah, dat kun je pas met zekerheid zeggen als de mogelijkheid is bekeken of er geen driver of USB conflict is.

Uninstall eens de Logitech drivers, booten en verwijder uit apparaatbeheer eens alle USB en Human Interface apparaten en boot dan eens opnieuw op. Heeft voor mij vaak gewerkt bij "vreemde" problemen waarbij toewijzingen elkaar nog wel eens in de weg kunnen zitten. Zou het daarna zonder drivers gewoon moeten doen zo niet dan lijkt kan je hem ruilen :)
Het zou toch opmerkelijk zijn, als dat bij 2 pc's het geval is - lijkt je niet?

Verwijderd

3lmo schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:05:

Het zou toch opmerkelijk zijn, als dat bij 2 pc's het geval is - lijkt je niet?
De drivers van een laptop zoals de touchpad en de FN functie's kunnen nog wel eens problemen geven met externe toetsenborden. Maar goed, nooit geschoten is altijd mis :)

• 3lmo
Na het omruilen werkten de toetsen wel gelijk, die toetsen waren dus gewoon stuk.
Pagina: 1