Dell latitude 6500 LED backlight of 2CCFL?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.263 views

• stimpies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoi, ik heb via mijn werk een zeer goede aanbieding van deze laptop.

Het enige waar ik aan twijfel is de schermkeuze:

-LED backlight 1440x900.
-2CCFL ultrasharp WUXGA 1900x1200

Nu lijkt 1440x900 mij al zeker genoeg voor een 15"" scherm.
Welke van de twee zou de mooiste beeldkwaliteit geven?

MVG,

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet is led alleen goed voor de accuduur en niet voor de beeldkwaliteit.
Ik denk niet dat verschil heel erg groot zal zijn, dus ik zou voor de betere ultrasharp gaan.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Niet om het een of ander, maar wordt 1900x1200 niet erg klein op zo'n 15" scherm? Ik heb nu een 15,4" op 1680x1050 en dat vind ik nog net te doen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
LEDs bieden over het algemeen een grotere lichtopbrengst, en volgens de marketing jongens her en der zou door de kleutemperatuur van LED-achtergrondverlichting het aantal weer te geven kleuren hoger liggen (maar dat lijkt me in consumerdisplays niet echt merkbaar ofzo)
Meestal zijn displays met lED backlight ook dunner en lichter, en ze zouden iets zuiniger zijn.

Ik heb zelf een dell XPS m1330 met LED backlight, en ik sta vooral versteld van de maximale helderheid van het scherm en hoe dun het is. Die helderheid komt echt van pas als je buiten in het zonnetje wil gaan zitten.

De keerzijde is dat dit nog jonge technologie is; er heeft hier op de frontpage eens een artikeltje gestaan dat er twijfels zouden zijn over de duurzaamheid van LED-displays. (maar daar heb ik daarna ook niet meer over gehoord)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vergeet niet dat converter ontbreekt bij LED verlichting. Bij CCFL voel je vaak warme plek onderaan je scherm. Dit is converter die hoogspanning moet wekken voor CCFL. Dat wordt altijd warm.
Vooral als je scherm dichtklapt en opendoet, voel je warme delen nog wel even.

Met LED heb je koelere scherm en er zijn geen converters. Dat maakt geheel minder gevoelig voor defecten. Ook laag risico op gebroken CCFL bij indrukken op scherm onderaan.

Daarbij kent LED geen opwarmtijd en gaat direct aan, welke wel moet bij CCFL. Vooral als scherm op standby gaat.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
LED gaat ook langer mee dan CCFL.

CCFL worden na een paar jaar minder lichtintens, terwijl de LED's een heel leven lang meekunnen.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een WUXGA scherm, mocht je ook maar enige problemen met je ogen hebben of het scherm vaak lange periodes willen gebruiken, zou ik die niet nemen. (Of alle applicaties die je gebruikt moeten een DPI-verhoging ondersteunen)

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Bij de 14" E6400 kun je een LG panel krijgen, dan heb je geluk. Als je een Samsung panel krijgt heb je pech. De Samsung is erg fel maar contrast en kleuren vallen behoorlijk tegen. Een vriend van mij heeft er een.

Hoe het bij de 15" zit weet ik niet.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

ik heb zelf een e6400 met LED scherm (hoe kan ik zien of ik een samsung / LG scherm heb?)
Maar ik moet zeggen, het kijkt wat beter dan een CCFL scherm, dacht gevoel heb ik in ieder geval.

2x CCFL is natuurlijk ook beter voor de scherpte (zoals sony ze gebruikt) en ook buiten kan je dan wat beter er mee werken.

Vooral dat LED beter is voor de accu en betere kwaliteit heb ik ervoor gekozen. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ankh schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:22:
ik heb zelf een e6400 met LED scherm (hoe kan ik zien of ik een samsung / LG scherm heb?)
Ik denk in je device manager. Hier trouwens discussie over de LED panels in E6400 http://forum.notebookrevi...hread.php?t=300810&page=6

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Beste stimpies,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.