Ik ben bezig met een worksheet welke automatisch alle constructieve toetsen voor een kolom uitvoert. De toetsen zijn niet compliceerd en deze worksheet heb ik ooit al gemaakt maar bij deze worksheet moeten alle beginwaardes handmatig ingevoerd worden.
Wat ik nu wil realiseren is dat je door middel van een dropdown-menu met benamingen van de verschillende soorten kolommen (welke ik al wel gemaakt heb), de waardes automatisch in laat voeren in andere cellen.
De bijbehorende kolommen en waardes heb in een andere worksheet gemaakt (wel hetzelfde bestand), alle benodigde waardes staan daarin vernoemd.
Als voorbeeld:
Keuze 1: HE100A > dan wordt A automatisch 2124(mm).
Maar kies je dan HE200A > dan wordt A automatisch 5383(mm).
Ik ben zelf al enige tijd bezig om dit uit te vogelen door middel van verschillende functies, ik ben momenteel bezig met VLOOKUP maar dit doet ook niet precies wat ik wil.
Weet iemand welke functie ik moet raadplegen om dit werkende te krijgen?
Bij voorbaat dank.
Wat ik nu wil realiseren is dat je door middel van een dropdown-menu met benamingen van de verschillende soorten kolommen (welke ik al wel gemaakt heb), de waardes automatisch in laat voeren in andere cellen.
De bijbehorende kolommen en waardes heb in een andere worksheet gemaakt (wel hetzelfde bestand), alle benodigde waardes staan daarin vernoemd.
Als voorbeeld:
Keuze 1: HE100A > dan wordt A automatisch 2124(mm).
Maar kies je dan HE200A > dan wordt A automatisch 5383(mm).
Ik ben zelf al enige tijd bezig om dit uit te vogelen door middel van verschillende functies, ik ben momenteel bezig met VLOOKUP maar dit doet ook niet precies wat ik wil.
Weet iemand welke functie ik moet raadplegen om dit werkende te krijgen?
Bij voorbaat dank.