Toon posts:

Asus F7Kr - LAN probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Een vriend van mij heeft een probleem met zijn Asus F7Kr laptop. De laptop lijkt namelijk niks door te hebben als je er een lan kabel inplugt. Het probleem ligt zeker weten bij de laptop, we hebben namelijk mijn laptop aan dezelfde lankabel gehangen en die deed het wel.
Wat mij toen het meest logisch leek was het downloaden van een LAN driver voor zijn laptop. Dit heb ik gedaan bij de Asus site, maar.... hij wilde de driver niet installeren. We kregen de foutmelding:
Install failed:
Marvell Landriver

Nu ben ik zelf geen enorme computerheld, dus ik weet nu niet meer wat ik kan doen om het probleem te fixen. Kan iemand even helpen?

Overige gegevens:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat de netwerkkaart wel goed geinstalleerd?
Doet het ding het wel in een ander OS (live linux)?
Wat staat er in de bios bij de netwerkkaart?

Weet je zeker dat je de juiste netwerkkabel hebt? Crossed of straight wil nog wel eens wat uitmaken (de meeste netwerkkaarten kunnen zelf switchen, maar er zijn er nog steeds die het niet doen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat het een juiste netwerkkabel is, gezien die kabel bij mijn MacBook wel werkt. Bovendien hebben we de betreffende asus laptop ook bij mij thuis geprobeerd.

Een ander besturingssysteem heb ik op het moment niet bij de hand, maar als het nodig is kan ik hem over enige tijd wel een ubuntu-live cd geven. Het zou alleen fijn voor hem zijn als het wat eerder gefixed kan worden. :)

Ik heb in het bios gekeken maar kon niks vinden over de netwerkkaart. Het zou goed aan ons kunnen liggen, maar volgens mij staat het er gewoon niet in.

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Edit: We hebben nu de lan in het bios van "disabled" naar "enabled" gezet, misschien helpt dat. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 15:43 ]

Verwijderd

Start -> Configuratiescherm -> netwerkverbindingen
Staat daar wel de kaart bij?

Verwijderd

Topicstarter
Die verandering in het bios heeft ervoor gezorgd dat de pc de netwerkkaart ziet en dus de driver kon installeren. Het is gefixt, bedankt voor de reacties!