Crysis Warhead crasht met HD3870

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Dag dames en heren,

Al tijdens het opstarten van Crysis Warhead zien de intro beelden er blokkerig uit op mijn computer, net alsof je videokaart helemaal kapot is. Ook het hoofdmenu is redelijk fucked up zoals jullie in de screenshot kunnen zien.

Ik kan het spel opstarten, maar na 5 seconden spelen crasht het spel naar de desktop en dan komt windows met de foutmelding. De nutteloze foutmelding helaas waarin hij alleen "Appcrash" vermeld.

DFI X38 T2-RL
E6750 @ 4GHz
4GB OCZ PC8500
HD 3870

Ik heb als driver Catalyst 8.6 en 8.8 geprobeerd. Ook al geprobeerd in Win XP SP2 compatibiliteit te draaien, dan crasht hij ook. Andere games werken wel, gaande van Clear Sky tot Mercenaries 2. Temperaturen van GPU en CPU zijn inorde en voeding is ook ruim voldoende met over 1kW aan vermogen.

Google biedt helaas geen uitkomst, hopelijk kan iemand van het forum me verder helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1222003203.jpg

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat ik met Google vind als problemen bij een ander is dat er teveel geheugen in gebruik was door apps op de achtergrond. Wat minder geheugen-slurpende opties in Crysis aan en wat tools van de achtergrond dicht en het ging prima.

..Al kan het vanwege de groene blokken en vage error net zo goed dat dat een andere 'AppCrash' was.

• BFmango
Net even geprobeerd en ik krijg geen Appcrash, enkel ziet het spel er nog even scheef uit. Na het laden van het eerste level loopt hij vast bij het punt "game saved" net 1 seconde voordat je echt kunt spelen zegmaar.

Geheugen heb ik overigens genoeg en memtest geeft geen foutmeldingen. Zal ik misschien even een andere driver dan Catalyst proberen? Omega drivers ofzo?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom draai je in Windowed mode?

Overigens lijkt dit vrij fel op een te warme beeldkaart hoor. Gevalletje RMA?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BFmango
Snake schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:42:
Waarom draai je in Windowed mode?

Overigens lijkt dit vrij fel op een te warme beeldkaart hoor. Gevalletje RMA?
Windowed mode draai ik omdat ik een screenshot moest nemen.

Maar hoezo zou de videokaart RMA moeten als hij in elke game behalve Crysis Warhead goed werkt?

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Omdat een brakke videokaart best goed kan werken en alleen in sommige gevallen problemen geeft. Mijn RAM geheugen geeft fouten in memtest, maar over het algemeen werkt het prima en heb ik geen problemen. Heel af en toe krijg ik een BSOD en ik moet het nog een keer RMA sturen. Het zou kunnen dat het geheugen van je videokaart bv. foute adressen heeft.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Moraelyn schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:17:
Omdat een brakke videokaart best goed kan werken en alleen in sommige gevallen problemen geeft.
...En precies hetzelfde gaat op voor games ;) Ik zou dus echt niet zomaar aan RMA beginnen. Ten eerste niet omdat er nog zat is (drivers, herinstallatie, systeem, etc.) dat je kunt proberen, ten tweede omdat als het aan de kaart zou liggen deze hoogstwaarschijnlijk onredelijk hoog belast wordt door Crysis. Gaat de shop je kaart dan 3DMarken (hoe goed doet die van jou het eigenlijk na een rondje of 5 3DMark?) zullen ze (terecht) niets vinden en krijg je de kaart weer teruggestuurd.
Kortom: Test uitgebreid je systeem, en probeer verschillende (combinaties van) drivers en software.
Mijn RAM geheugen geeft fouten in memtest, maar over het algemeen werkt het prima en heb ik geen problemen. Heel af en toe krijg ik een BSOD en ik moet het nog een keer RMA sturen. Het zou kunnen dat het geheugen van je videokaart bv. foute adressen heeft.
Brak geheugen zou ook zeer zeker de oorzaak kunnen zijn ja. Vage crashes hebben eerder iets te maken met geheugen dan een videokaart. Ook Memtest is dus een goede.

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 23-09-2008 11:32 ]

• BFmango
Heb net even ander geheugen geprobeerd, 4GB PC2-6400 van Mushkin wat net nieuw uit de verpakking komt. Het vorige geheugen kwam overigens ook gewoon nieuw uit de verpakking van de fabrikant 1 maand ervoor. Ik vermoed dat we daarom het geheugen kunnen uitsluiten?

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
TS, heb je al een oplossing gevonden ?! Want ik heb EXACT hetzelfde probleem.
Wat ik nu ga proberen is de Crysis v1.2 patch en SP1 installeren.

Asus P5K-e
E6750
Sapphire HD4870
3GB Corsair XMS2

i'll keep you informed ;)

grrr... mijn Vista SP1 blijkt corrupt te zijn, dus die ga ik morgen eens opnieuw downloaden
Installatie van de v1.2 patch heeft alleszins niets uitgehaald.

[ Voor 25% gewijzigd door Ward Vr op 13-10-2008 19:25 ]

• BFmango
Op het probleem heb ik nog geen oplossing gevonden. Althans, het probleem is verholpen door windows opnieuw te installeren, maar dat noem ik helaas geen oplossing. Ik kan je er dus ook niet meer verder helpen, sorry!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

de crysis demo had bij mij precies dezelfde problemen in de intro.l Lijkt eerder een bug van het spel met 38xx kaarten te zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ward Vr
Hmmm ... ik denk het niet, want ik heb exact hetzelfde met mijn Sapphire HD4870 512mb !

@TS: Welke OS gebruik je ? Ik gok Vista ? Welk versie daarvan ?

• Ward Vr
Problem solved! :*)
Vista SP1 geinstalleerd en het spel loopt als een zonnetje nu !

Alleen kan ik mijn resolutie niet hoger zetten dan 1240x1024 ... mijn (CRT) scherm kan nochtans tot 1900x1200.
Ook de resolutie in Windows wil niet hoger dan dat.
Laatste drivers zijn geinstalleerd :| Iemand raad?

• Ward Vr
Niemand ? Komaan, de resolutie moet toch hoger kunnen ?
Pagina: 1