[Ideetje] Firefox snel zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Stel dat je in firefox een plugin zou hebben (of liever: native) die het mogelijk maakt handiger gebruik te maken van je zoekbalk.

Afbeeldingslocatie: http://fc91.deviantart.com/fs37/f/2008/264/0/e/0e626620e8b5d168b11b0d4161c1ed6e.png

Op het moment dat ik op zoeken druk en de muis ingedrukt houd, komt er een menuutje, en ik sleep mijn muis naar de gewenste zoekmachine en laat hem los. Via enter wordt nog steeds de standaard zoekmachine aangeroepen.

Kritiek en reacties zijn welkom :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is dat nu echt zoveel efficiënter dan de huidige constructie waarbij je links naast het zoekveld de zoekmachine kan selecteren :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij is het handiger om met een letter(s) in de url balk een zoekmachine aan te roepen.
In IE zat die functie volgens mij als je een aangepaste XP install maakte.

Voorbeeld:
g firefox snel zoeken levert een google search op naar 'firefox snel zoeken' Een w naar wikipedia, got een search op gathering.tweakers. yt een search op youtube etc.

Deze plugin is niet verkeerd, maar als je bijna die search niet gebruikt is mijn suggestie ook niet verkeerd :+

@ Orion84, de search begint volgens mij meteen zodra je je muisknop loslaat boven het icoon van de site waar je wilt zoeken. Tevens zit je meteen vast aan een maximum van 8 (exclusief standaard searchengine die onder de 'enter' valt) vast.

[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 21-09-2008 14:55 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wiethoofd schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:54:
Volgens mij is het handiger om met een letter(s) in de url balk een zoekmachine aan te roepen.
In IE zat die functie volgens mij als je een aangepaste XP install maakte.

Voorbeeld:
g firefox snel zoeken levert een google search op naar 'firefox snel zoeken' Een w naar wikipedia, got een search op gathering.tweakers. yt een search op youtube etc.

Deze plugin is niet verkeerd, maar als je bijna die search niet gebruikt is mijn suggestie ook niet verkeerd :+
Dat kan in firefox ook, via de zogenaamde QuickSearches ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Orion84 schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:51:
Is dat nu echt zoveel efficiënter dan de huidige constructie waarbij je links naast het zoekveld de zoekmachine kan selecteren :?
Ja, want dat kost me 4 klikken (moet hem weer terugzetten, extreem vervelend) en dit één ;)

@Wiethoofd, zoiets doe ik al via launchy alleen vind het toch minder fijn werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kritiek en reacties zijn welkom :)
Wat is het doel van dit topic, 'doelloos' mijmeren, of heb je concrete plannen (en wensen & kennis) deze plugin te maken?

Anyway: ik type nu m'n zoekopdracht, selecteer de juiste zoekmachine, druk op enter en zie de resultaten. Niet meer werk dan jouw optie - tot er vaak een andere zoekmachine wordt gebruikt, ik moet daarna namelijk steeds weer de default zoekmachine selecteren en dat hoeft bij jouw idee niet. En dat scheelt weer een beetje werk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Orion84 schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:55:
Dat kan in firefox ook, via de zogenaamde QuickSearches ;)
ik zal even googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
F_J_K schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:55:
[...]

Wat is het doel van dit topic, 'doelloos' mijmeren, of heb je concrete plannen (en wensen & kennis) deze plugin te maken?

Anyway: ik type nu m'n zoekopdracht, selecteer de juiste zoekmachine, druk op enter en zie de resultaten. Niet meer werk dan jouw optie - tot er vaak een andere zoekmachine wordt gebruikt, ik moet daarna namelijk steeds weer de default zoekmachine selecteren en dat hoeft bij jouw idee niet. En dat scheelt weer een beetje werk :)
En dat is precies waar ik op doel ;)

Als ik wat tijd vind wil ik me best verdiepen in het schrijven van een extension, maar eerst kijken of er uberhaupt animo voor is en of het anders / beter kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nogmaals vragen (correct me if I'm wrong): de search begint volgens mij meteen zodra je je muisknop loslaat boven het icoon van de site waar je wilt zoeken. Tevens zit je meteen vast aan een maximum van 8 (exclusief standaard searchengine die onder de 'enter' valt) vast, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Ja.. ik weet niet waar ik het menu-idee vandaan heb (geloof van een psp homebrew app) maar het werkt zoiezo heerlijk. En er kunnen natuurlijk wel meer worden toegevoegd, maar zeg nou eerlijk, hoeveel engines gebruik je echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

WeeJeWel schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:55:
[...]

Ja, want dat kost me 4 klikken (moet hem weer terugzetten, extreem vervelend) en dit één ;)

@Wiethoofd, zoiets doe ik al via launchy alleen vind het toch minder fijn werken :)
Valt mee, want na het selecteren van de juiste machine staat ook meteen de cursor in het tekstveld, waardoor je dus met 2 klikken (dropdownbox openen + engine kiezen), je opdracht typen en enter klaar bent. Ipv 1 klik in het searchveld, typen en dan een klik om de engine te selecteren en te starten. Bij jouw idee moet je hand dus van muis, via toetsenbord terug naar muis, terwijl je in de huidige situatie eerst twee muisacties uitvoert en je vervolgens enkel het toetsenbord nodig hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:56
dit is ook wel iets wat er op lijkt, vind ik zelf ook erg handig:
http://www.mozilla.org/products/firefox/smart-keywords.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Orion84 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:06:
[...]

Valt mee, want na het selecteren van de juiste machine staat ook meteen de cursor in het tekstveld, waardoor je dus met 2 klikken, je opdracht typen en enter klaar bent. Ipv 1 klik in het searchveld, typen en dan een klik om de engine te selecteren en te starten. Bij jouw idee moet je hand dus van muis, via toetsenbord terug naar muis, terwijl je in de huidige situatie eerst twee muisacties uitvoert en je vervolgens enkel het toetsenbord nodig hebt.
Ctrl + K, typen en klikken (evt Ctrl+enter en dan met de pijltjes sneller navigeren. Dit is een 2D array, wat Firefox nu heeft 1D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat zijn dus inderdaad die QuickSearches die ik eerder al noemde :)
WeeJeWel schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:09:
[...]

Ctrl + K, typen en klikken (evt Ctrl+enter en dan met de pijltjes sneller navigeren. Dit is een 2D array, wat Firefox nu heeft 1D)
Ja, als we met sneltoetsen gaan gooien weet ik er ook nog wel 1: Ctrl + K, ctrl ingedrukt houden, met pijltjes door de lijst met searchengines scrollen. Ctrl loslaten, typen en enter ;)

Het enige voordeel wat je eigenlijk hebt is dat je idd een 2D schema hebt, ipv een lijst, maar gezien het geringe aantal searcheniges is dat ook weer niet zo heel dramatisch. Ze zouden alleen een keer een wrap around in die lijst moeten stoppen, zodat je met 1x pijltje omhoog op de onderste engine uit komt.

[ Voor 55% gewijzigd door Orion84 op 21-09-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Orion84 schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:09:
Ze zouden alleen een keer een wrap around in die lijst moeten stoppen, zodat je met 1x pijltje omhoog op de onderste engine uit komt.
Schrijf dat dan als plugin :+

Nog een handige site voor de quicksearches maar dan met custom zoekmachines, die van GoT kan je zelf maken (ik kon em even zo snel niet vinden in de FAQ :$) http://johnbokma.com/firefox/keymarks-explained.html

Pagina: 1